Doel van de digitale werkplaats afspraak
De digitale werkplaats afspraak is een uitbreiding van de Aftersales module en bestaat uit een aantal stappen:
1: Na het maken van de afspraak bij de dealer, ontvangt de klant per email een bevestiging van de werkplaats afspraak met daarin de datum en tijd, uit te voeren werkzaamheden, etc.
Zie hieronder een voorbeeld van deze mail met de bron vermeld in het rood erachter waar deze informatie vandaan komt.
2: Een aantal dagen van tevoren (dit is instelbaar) ontvangt de klant een email als herinnering van de werkplaats afspraak met daarin nogmaals de datum en tijd, maar ook de mogelijkheid:
- De afspraak te controleren
- Evt gewenste toevoegingen aan te vragen
- De eigen gegevens (NAW) te controleren
- Evt vervangend vervoer te wijzigingen.
Hieronder ziet u een voorbeeld van deze email:
Indien u op de knop "online checkin" klikt, komt u in een eigen omgeving, om vervolgens uw gegevens en de afspraak te controleren.
3: Indien hier acties uit voortkomen worden, of kunnen deze verwerkt worden zoals:
- Klant wijzigt zijn NAW gegevens --> Syntec verwerkt dit automatisch in Autoline
- Klant geeft additionele informatie of vult extra werkzaamheden in --> Hier komen To Do's uit voor de receptie/service adviseur om op te volgen deze zijn te vinden onder Aftersales --> Mijn Wo todo's, Vestiging WO todo's en Alle open WO todo's.
Na verwerking van deze gegevens van de klant, kan de werkplaats afspraak plaats vinden .
Hoe activeer ik deze module?
Geef aan onze support desk door dat u de module "digitale werkplaats afspraak" wilt activeren. De module wordt dan standaard ingericht, en u kunt daarna bijvoorbeeld de mailtemplates (teksten, plaatjes, etc) aanpassen.
Geef dan wel de volgende informatie:
- Op welk tijdstip wilt u dagelijks dat de "werkplaats afspraak bevestings mail" wordt verstuurd. (Dit is een "taak" in Syntec die ingepland kan worden op een tijdstip)
- Hoeveel dagen van tevoren wilt u dat de herinneringsmail wordt verstuurd? En op welk tijdstip wilt u dat deze wordt verstuurd? (Dit is een configuratie die ingesteld kan worden)
- Hoeveel dagen mag de klant online wijzigingen/aanvullingen doorgeven voordat de afspraak plaats vindt? (geldigheidsduur link naar online omgeving)
- Op basis van welke RTS code's moet een digitale werkplaats afspraak worden herkend? (Bijvoorbeeld: TEKST of 90902)
- Naar welk email adres kunnen we in eerste instantie de emails versturen om deze eerst goed te testen.
Bovenstaande informatie kunt u doorgeven aan onze support desk om in te stellen/configureren.