Afspraak maken

Laatste update: 22-11-2024 12:30

Start met een afspraak inplannen

Ga naar ‘afspraak inplannen’.

Je kunt nu beginnen met een klant of met een kenteken:

Optie 1: Auto opzoeken / aanmaken

Vul het kenteken in het zoekveld.

Selecteer het betreffende voertuig.

Het kan zijn dat de auto nog niet bekend is in autoline, in dat geval verschijnt er een pop-up.

Klik op ‘Importeer’.

Dit kan een paar seconden duren.

Het voertuig is geselecteerd.

Wanneer bekend, worden de berijder en debiteur automatisch gevuld

Optie 2: Klant opzoeken / aanmaken

Zoek bij ‘Partners’ naar de partner, u kunt zoeken op:  

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Woonplaats
  • Telefoon
  • E-mail

Klik op het vergrootglas.

Geen resultaten? Klik op de drie schuifjes.

Geef aan of het een persoon/bedrijf betreft.

Vul wat in wat u weet over deze klant.

Klik op ‘Zoeken dealer autoline’.

Geen resultaten? Klik dan op ‘zoek Salesforce landelijk’.

Let op, hiervoor moet u zoeken op e-mailadres of telefoonnummer.

Nog steeds geen resultaten?

Klik dan op ‘nieuwe klant aanmaken’.

Vul het formulier zo compleet mogelijk in.

Klik na het invullen van de naam op ‘Opslaan’ om bijvoorbeeld het adres toe te voegen.

Na het opslaan wordt de klant ook direct aangemaakt in Autoline/Keyloop.

Er komt na aanmaken een pop-up waarin aangegeven kan worden hoe de klant gekoppeld moet worden.

Je kunt een tijdelijke partner selecteren door op het blauwe klokje te klikken.

Bij het kiezen van de tijdelijke partner kunt u zelf de debiteur blijven bepalen!

3: Debiteur opzoeken

Wanneer de debiteur nog niet automatisch gevuld is, kan de debiteur gezocht worden door in het zoekveld te zoeken op:

  • Debiteurnummer
  • Naam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Geavanceerd zoeken is mogelijk door te klikken op de ‘schuifjes’ , zoals in de afbeelding te zien is.

Zodra hier op geklikt wordt, opent een submenu met meer zoekmogelijkheden, zoals hiernaast afgebeeld.
Door op de groene knop te klikken wordt meteen ‘debiteur contant’ geselecteerd en geforceerd op de werkorder.
Wanneer u een nieuwe debiteur selecteert, kunt u kiezen: 
  • Debiteur definitief wijzigen op voertuig.
  • Debiteur alleen gebruiken voor deze werkorder.

Verwerken van wijzigingen in Autoline

Syntec zal de wijzigingen pas richting autoline sturen NADAT de werkorder aangemaakt is.

De debiteur wijzigingen komen in een bufferlijst te staan. Elk half uur worden deze wijzigingen definitief doorgevoerd in Autoline.

Vervolgens

Vul een geschatte km-stand in.

Geef aan of de klant wil wachten.

Selecteer de juiste PlanIT werkzaamheden.

(optioneel) Vul eventuele opmerkingen en/of klachten in.

Selecteer de juiste vestiging.

Kies een dag + tijdstip (dit is het tijdstip van Plan-IT).

Geef de haal- en brengtijden op (deze zijn afgesproken met de klant en worden naar Autoline geschreven).

Geef het vervangend vervoer op.

Wilt u meteen de werkorder aanmaken? Klik dan op 'Reservering maken en breid uit'.

Meteen door naar het volgende belletje? Klik op ‘Reservering maken en sluiten’.



In geval van 'Reservering maken en breid uit':

Klik op ‘werkzaamheden zoeken’ en boek de juiste pakketten op. 

U kunt op de Elsa knop klikken om voorspellend onderhoud te checken.

Staan de juiste pakketten klaar? Klik op ‘versturen naar autoline’.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00