FAQ KVS

Laatste update: 24-04-2024 17:06

Vragen

  1. Ik kan bij "medewerker wisselen" een medewerker niet vinden op de KVS startpagina
  2. Ik kan niet inloggen in de KVS app
  3. Waar kan je nieuwe modellen van auto's toevoegen en deze selecteren in het KVS scherm?
  4. Waar kan ik de kanalen aanpassen voor een nieuwe KVS item?
  5. Ik heb een auto toegevoegd, maar het model staat nu als onbekend. Wat moet ik doen?
  6. De klantgegevens komen niet overeen, hoe kan dit?
  7. Een medewerker krijgt op KVS startpagina niet alle items te zien. Wat nu?

Vraag 1: Ik kan bij "medewerker wisselen" een medewerker niet vinden op de KVS startpagina. 

Antwoord: Dit doet u door de betreffende persoon op te zoeken bij 'HRM' -> 'Medewerkers'. Vervolgens gaat u naar het tabblad 'HRM' en daar vindt u onder 'Extra persoongegevens' het vakje 'KVS medewerker' die u kunt aanvinken.


Vraag 2: Ik kan niet inloggen in de KVS app

Antwoord: Controleer eerst of uw wel kan inloggen in Syntec, oftwel, of uw Syntec account actief is. Check daarna of u wel geauthoriseerd bent voor de KVS App. Uw keyuser kan u authoriseren in Syntec. Zie hieronder waar u de rechten voor de KVS App kunt aanvinken.


Vraag 3: Waar kan je nieuwe modellen van auto's toevoegen en deze selecteren in het KVS scherm?

Antwoord: U kunt nieuwe modellen toevoegen in 'Systeem' > 'Customizing' > 'Automotive' > 'Auto' > 'Modellen'.

Let op: het vinkje 'Huidig model' dient aan te staan en de modelgroep gekoppeld te worden (modelgroep kunt u aanpassen/toevoegen in 'Systeem' > 'Customizing' > 'Automotive' > 'Auto' > 'Modelgroepen').


Vraag 4: Waar kan ik de kanalen aanpassen voor een nieuwe KVS item?

Antwoord: Voor de mobiele app kunt u de kanalen aanpassen in:
'Systeem' > 'Customizing' > 'Automotive' > 'KVS' > 'Via'.

Voor de desktop omgeving kunt ze aanpassen in:
'Systeem' > 'Customizing' > 'Automotive' > 'Salesfunnel' > 'Kanalen'.


Vraag 5: Ik heb een auto toegevoegd, maar het model staat nu als onbekend, wat moet ik doen?

Antwoord: Het kan zijn dat u bij het aanmaken van een nieuwe auto wel een model heeft geselecteerd, maar dat deze toch onder 'Onbekend' terechtkomt in het overzicht per model. Het is belangrijk om het volgende in dit geval te controleren: 

1. Heeft u het model aangemaakt in 'Systeem' -> 'Customizing' -> 'Automotive' -> 'Auto' -> 'Modellen'?

2. Bestaat er een modelgroep waaronder dit model valt? Dit kunt u checken via 'Systeem' -> 'Customizing' -> 'Automotive' -> 'Auto' -> 'Modelgroepen'.

2. Als zowel het model als de modelgroep bestaan, kijk dan even deze met elkaar gekoppeld zijn. Ga naar 'Systeem' -> 'Customizing' -> 'Automotive' -> 'Auto' -> 'Modellen' en kijk of er een modelgroep is ingevuld.

3. Is dit niet het geval? Klik dan op het desbetreffende model en selecteer in de bovenste balk de modelgroep waaraan u het model wilt koppelen.

Kijk voor overige informatie over modellen en modelgroepen eens bij Modelgroepen koppelen op deze kennisbank. 


Vraag 6: De klant gegevens komen niet overeen. Hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat bij het openen van de aftersales mind lead, u de volgende melding krijgt:

Dit betekent dat de gegevens die via mind/salesforce worden meegegeven, niet overeen komen met de klant waar de auto aan gekoppeld is in Syntec. 

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, denk aan:

- Auto is tussentijds verkocht maar deze overschrijving is nog niet verwerkt in Autoline/Syntec

- De gebruiker van de Mind App is een familielid die zelf andere gegevens heeft, dan degene waar de auto aan verkocht is

- Etc.

In dit geval neemt u contact op met de klant, met de gegevens uit de lead, om te achterhalen wie de eigenaar is. Vervolgens kunt u eventuele wijzigingen verwerken zoals de klant koppelen of ontkoppelen in Autoline of de klantgegevens wijzigingen in Syntec/Autoline.

U kunt in Syntec direct de klantgegevens wijzigen door de klantkaart te openen en de klantgegevens hier aan te passen. Dit wordt automatisch ook in Autoline verwerkt.

Is uw probleem nog niet opgelost? Neem contact op met Customer Support en wij helpen u verder.


Ik krijg op KVS startpagina niet alle items te zien in de inbox. Wat nu?

In de Salesfunnel inbox (open) komen leads die nog niet zijn toegewezen aan een medewerker. Deze leads zijn geselecteerd op automerk. Een medewerker heeft dus ook de rechten van dit automerk nodig om al deze items te kunnen zien. Deze rechten kunnen worden toegewezen via 'Hrm' -> 'Medewerkers' -> (selecteer de goede medewerker) -> tabblad 'Hrm' -> 'Merken'

Selecteer hier de merken die voor de medewerker van toepassing zijn. De leads zijn nu zichtbaar in Salesfunnel inbox(open).

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00