Wat kunt u doen wanneer een auto niet zichtbaar wordt?
Wanneer u een dongle in een auto heeft geplaatst, maar deze niet zichtbaar wordt in het verzorgingsprogramma zijn er een paar stappen die u kunt doorlopen:
Check vooraf even of de auto al wel bekend is in Syntec door de bijbehorende order op te zoeken.
1. Check of de dongle gekoppeld is
Het kan zijn dat de dongle niet goed gekoppeld is of dat er iets is misgegaan tijdens het koppelen. U kunt de dongle opnieuw koppelen door het nummer in te vullen in de binnenmeld app en de auto opnieuw binnen te melden.
2. Check of de dongle niet defect is
Om dit te checken pakt u een andere dongle en stop u deze in de auto. Meldt de auto opnieuw binnen. Verschijnt de auto nu wel in het verzorgingsprogramma? Dan is waarschijnlijk iets mis met de dongle, vervang deze met een nieuwe.
3. Check of de dongle binnen het bereik van de antenne is. Het bereik van een dongle is maximaal 10 meter. Zorg dat de auto dus binnen een straal van 10 meter staat om te kunnen testen.
4. Check of de antenne (base station) nog functioneert
Dit kunt u checken door op de startpagina te kijken naar 'verzorgingsprogramma bassisstations'. Zoek de antenne op en kijk of hier een groen blokje voor staat. Is het blokje groen? Dan heeft de antenne recent nog signaal afgegeven. Check vervolgens of er van deze antenne requests binnenkomen door te gaan naar systeem > customizing > automotive > bmm > quests. U kunt zoeken op het base station ID om te zien of er recente requests zijn binnengekomen
5. Check of het aan de auto kan liggen
Om dit te checken koppelt u de dongle aan een andere auto en kijkt u of die auto zichtbaar wordt.