Aftersalesfunnel

Laatste update: 30-07-2024 16:41

Doel van de module

De aftersalesfunnel is in het verlengde van de salesfunnel ontwikkeld, om leads die betrekking hebben op aftersales af te vangen in een aparte funnel en op efficiënte wijze op te volgen en af te handelen in Syntec.

Proces

Leads afkomsting uit alle bronnen (maar vanaf de start vanuit PON/Salesforce) worden, indien van toepassing, herkent als aftersales leads en komen in de aftersalesfunnel inbox binnen. Aftersales leads vanuit uw eigen website kunt u zelf "dirigeren" richting de Aftersalesfunnel. 

Vanuit de inbox kunnen de leads direct worden opgevolgd of worden verdeeld (toegewezen) aan collega's. Bij toewijzen wordt er een To Do gegenereerd voor de betreffende service adviseur (of service groep) om de aftersalesfunnel lead af te handelen. Deze To Do wordt gemaakt in de aftersales module (indien actief).

De aftersales lead wordt na opvolging automatisch teruggekoppeld naar Salesforce.

Voor de Mind onderhoud leads controleert Syntec eerst of er al een afspraak in de toekomst gepland staat voor het voertuig en indien dit het geval is wordt de lead automatisch afgesloten. Indien de aftersaleslead geen afspraak in de toekomst heeft wordt deze zichtbaar in de aftersalesfunnel inbox en kan deze worden opgevolgd. Tussentijds controleert Syntec ook nog op een afspraak in de toekomst.

Omdat de Mind onderhoud leads binnen een dag na de melding in de auto naar Syntec worden gestuurd kan een buffer worden ingesteld. Syntec "parkeert" de leads dan heel even in een bufferlijst zodat de klant tijd heeft om zelf een afspraak te maken. Deze is in te stellen naar eigen wens. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00