FAQ bandenopslag

Laatste update: 05-03-2021 11:41

vragen

  1. Wat zijn de criteria voor het bandenwissel icoontje in de agenda, oftewel op basis waarop herkent Syntec dat een werkplaats afspraak een bandenwissel bevat?
  2. Welke link moet ik gebruiken voor de bandenmanager op een iPad / iPod? En is deze gelijk voor Android?
  3. Ik mis een bandenwisselvestiging, hoe voeg ik deze toe?
  4. Ik maak gebruik van de koppeling in Syntec om automatisch werkorders aan te maken in Autoline en Syntec heeft een onjuiste menucode aangemaakt. Hoe kan dit?

Vraag 1:Wat zijn de criteria voor het bandenwissel icoontje in de agenda, oftewel op basis waarop herkent Syntec dat een werkplaats afspraak een bandenwissel bevat?

Antwoord: Voor bandenwissels wordt naar vinkje ‘bandenwissel’ in PlanIt gekeken en naar WO regels arbeid in AL.

Deze laatste schakelt op alle RTScodes met verkorte naam “WINTER”. Sommige dealers zetten daar ook nog “WISSEL” oid bij.

Dit is in de config vastgelegd:

Met de huidige config op WINTER worden dan deze RTScodes als bandenwissel gezien :


Vraag 2: Welke link moet ik gebruiken voor de bandenmanager op een iPad / iPod? En is deze gelijk voor Android?

Antwoord: Deze zijn niet gelijk, op een iPad of iPod is de link: https://DEALERNAAM.syntec-framework.nl/bandenopslag/app/bandenmanager/?ipad

Voor een Android-device is dit:  https://DEALERNAAM.syntec-framework.nl/bandenopslag/app/bandenmanager.

Let op: Indien u een TC26 gebruikt, dient u de toevoeging /?ipad (zoals hierboven) toevoegen voor een goede werking.


Vraag 3: Ik mis een bandenwisselvestiging, hoe voeg ik deze toe?

Antwoord:Om te zorgen dat klanten een afspraak in kunnen plannen via de website moeten de betreffende vestigingen eerst actief gemaakt worden. Hiervoor navigeert u naar CRM > Vestigingen, u kunt nu een nieuwe vestiging aanmaken of een bestaande vestiging openen en bewerken.

Het is hier belangrijk dat het vinkje is bandenwissel vestiging aangevinkt is.


Vraag 4: Ik maak gebruik van de koppeling in Syntec om automatisch werkorders aan te maken in Autoline en Syntec heeft een onjuiste menucode aangemaakt. Hoe kan dit?

Antwoord: Vooral in de startfase kan het voorkomen dat de verkeerde menucode wordt aangemaakt controleer in dit geval dan eerst:

  • of de juiste debiteur gekoppeld is aan de klant
  • of de juiste bedrijvenstatus is aangegeven in Autoline (na nachtverwerking staat deze ook in Syntec). Wanneer bijvoorbeeld de bedrijvenstatus van de leasemaatschappij niet goed is aangegeven in Autoline, weet Syntec niet of dat het een leasemaatschappij betreft.
  • of de configuraties/instellingen in Syntec goed staan, om te kijken of de menucodes correct zijn ingesteld. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00