Pre-Order

Laatste update: 19-06-2020 13:05

Syntec Pre-order (alleen van toepassing bij nieuw te bestellen auto's)

Om het verkoopproces in Autoline beter te laten verlopen is er voor de verkoper een mogelijkheid gemaakt om order gegevens in te voeren voordat de daadwerkelijke auto besteld is in Autoline.

Werkinstructie pre-order

De verkoper maakt het contract aan in Autoline en krijgt hiermee een Bestelbon nr.
Vervolgens gaat de verkoper naar “Verkoop/Nieuw/Pre-orders/Pre-orders” en klikt daar op de knop “Nieuw”
Het volgende scherm wordt getoond.

Bij (1) vult de verkoper het bestelbon nr in en klikt vervolgens bij (2) op “Ophalen”
Minimale gegevens worden nu opgehaald uit Autoline en ingevoerd in het scherm.

De rest van het scherm is een kopie van het tabblad “Invul verkoper” in de order.
Met uitzondering van de “Checklist”

De verkoper vult de gegevens aan en slaat het formulier op.

Wijzigingen in het contract

Als er wijzigingen in het contract zijn, dan genereert Autoline een nieuw bestelbon nr. In de pre-order dien je dit gewijzigde nummer te vervangen voor het huidige bestelbon nr. om vervuiling en dubbele pre-orders te voorkomen. (Dus niet als nieuwe pre-order ophalen.)

De verkoopmanager kan nu in het overzicht de pre-orders controleren.
Deze stap kan overgeslagen worden omdat de order ook in Autoline wordt gefiatteerd. Het zou een extra stap kunnen zijn om nogmaals de pre-order te controleren. En eventueel provisie aan te vullen de verwachte opbrengst te controleren.


Door een vinkje ervoor te zetten en bij actie te kiezen voor “Gecontroleerd” kan deze pre-order worden goedgekeurd door iedereen met de volgende autorisaties “Verkoop manager/verkoop administratie”

De verkoop administratie kan de auto bestellen in Autoline en met het VSB nummer op de startpagina van Syntec de order ophalen.

Indien er na het openen van het order formulier een pre-order bekend is zal een volgend scherm naar boven komen.

De verkoop administratie ziet hier een overzicht van wat er gevuld is in de pre-order en kan er voor kiezen om deze gegevens over te nemen in de order.

Claims

Claims (zoals inruilpremie, individuele afspraken, etc.) kunnen toegevoegd worden in de pre-order. De type claims kunnen worden beheerd en zichtbaar gemaakt worden voor de verkopers onder “Systeem/Customizing/Automotive/Claims/Claims typen”

Checklist

De checklist in de pre-order kan gevuld worden met eigen items.
Deze zijn te vinden via “Systeem/Customizing/Automotive/Order/Checklist items”

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00