Hierbij willen we u informeren omtrent nieuwe ontwikkelingen van de Syntec Salesfunnel.
Verstuurde brochures zichtbaar op startpagina verkoper
De laatste 10 verstuurde brochures zijn nu zichtbaar op de startpagina van de verkoper. Zo kunt u de brochures die u heeft verstuurd via Syntec opvolgen. Tevens kunt u direct naar de klantkaart van deze klant.
Let op, indien een brochure anoniem is verstuurd, dus zonder dat deze gekoppeld is aan een klant, is enkel het email adres bekend en kunt u deze dan enkel opvolgen via e-mail.
Kanaal toewijzen (Autoline & CST)
Indien een lead/salesfunnel item wordt aangemaakt doordat er een offerte gemaakt is via Autoline of CST, dan kunt u instellen dat het verplicht is om het kanaal aan te passen bij het opvolgen van de lead. Zo houdt u uw kanalen en salesfunnel dashboard zuiver. (zie onze kennisbank: Modules --> salesfunnel --> customizing)
Het komt ook voor dat een offerte direct een order wordt, waardoor deze automatisch gesloten worden met sluitreden "gekocht." De verkoper heeft dan geen kans gehad om het kanaal aan te passen bij de opvolging.
Vanaf nu worden deze getoond op de KVS startpagina onder "kanaal toewijzen." Zo kunnen de verkopers alsnog snel zien welke leads/salesfunnel items nog op het correcte kanaal gezet moeten worden en deze afhandelen.
NB: Dit is een instelling die Syntec voor u kunt activeren. Vraag deze instelling aan via onze support afdeling met in het onderwerp: "Kanaal toewijzen toevoegen aan KVS startpagina."
Beperking opvolgdatum + toekomstige lead aanmaken
Indien in een salesfunnel item de opvolgdatum verder dan 3 maanden (vanaf vandaag) ligt, wordt er een foutmelding gegeven. Het termijn is dan te lang en de offerte zal dan al verlopen zijn.
In dit geval dient de lead worden afgesloten met een sluitreden.
Vervolgens zal Syntec automatisch de vraag stellen om een nieuw salesfunnel item aan te leggen.
Wanneer je hier op "Ja" klikt zal er op de dag van de opvolgdatum een nieuwe lead worden aangelegd.
NB:In plaats van op een bestaande lead de opvolgdatum ver te vooruit schuiven, wordt de lead nu afgesloten en een nieuwe lead aangelegd voor in de toekomst. Zo wordt voorkomen dat de lead voor lange tijd als "nog lopende lead" wordt gezien.
Toekomstige leads op startpagina
In het blok KVS items is nu een extra menu optie ingebouwd waarmee je de toekomstige leads van de aankomende maand kunt zien.
Wanneer je hierop klikt krijg je een voorbeeld van zoals de lead eruit zou komen te zien.
Vanuit dat formulier kun je ook kiezen om hem direct te activeren en op te nemen in je lopende leads. Anders zal Syntec de lead automatisch terugzetten als de herinnerings datum is bereikt.
Sluitreden "gekocht" voor leads niet meer getoond
De optie "gekocht" als sluitreden wordt niet meer getoond in de mogelijkheden voor sluitredenen. Enkel de personen met de rol "salesfunnel manager" kunnen deze optie nog wel zien.
Syntec sluit immers zelf de lead af met sluitreden "gekocht" indien een offerte een order is geworden. Zo voorkomen we dat de lead handmatig afgesloten wordt met sluitreden "gekocht" door een verkoper voordat de offerte als order is gevallen en dit een dubbele lead zal genereren.
Syntec algemeen: makkelijker en sneller zoeken!
U kunt vanaf nu direct en makkelijk zoeken naar een klant, auto of werkorder door middel van de zoekfuncties direct in de bovenste balk van Syntec.
We merkten aan het zoekgedrag in Syntec dat veel gebruikers rechtstreeks naar een klant of order wilde zoeken, en dat dan altijd bijvoorbeeld eerst naar overzichten zoals " lopende orders" of crm overzichten doorklikte om daar te zoeken. Deze extra zoekfunctie versneld en vergemakkelijkt dit.
Wist je dat.....
je heel gemakkelijk in Syntec een terugbelverzoek kunt plaatsen?
Via de klantkaart kun je op "terugbelverzoek" klikken, waarna je een collega kunt invullen en een notitie kunt plaatsen.
De collega's ontvangt dan een email met een de inhoud van het terugbelverzoek, en een directe link naar de klantkaart.
Het terugbel verzoek is ook zichtbaar op de klantkaart onder "notities." Zo heeft u altijd inzichtelijk welke terugbelverzoeken er zijn geweest voor de klant.
Middels deze mail houden we je op de hoogte van de laatste updates mbt. Syntec. De belangrijkste informatie is in deze email beschreven. Heb je nog vragen, kun je altijd contact opnemen met onze support desk.