Directe aanname

Laatste update: 21-08-2024 09:45

Start de aanname

Ga naar ‘direct aanname’.

 

Je kunt nu beginnen met een klant of met een kenteken:

Optie 1: Auto opzoeken / aanmaken

Vul het kenteken in het zoekveld.

Selecteer het betreffende voertuig.

Het kan zijn dat de auto nog niet bekend is in autoline, in dat geval verschijnt er een pop-up.

Klik op ‘Importeer’.

Dit kan een paar seconden duren.

Het voertuig is geselecteerd.

Wanneer bekend worden de berijder en debiteur automatisch gevuld.

Optie 2: Klant opzoeken / aanmaken

Zoek bij ‘Partners’ naar de partner, u kunt zoeken op:  

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Woonplaats
  • Telefoon
  • E-mail

Klik op het vergrootglas.

Geen resultaten? Klik op de drie schuifjes.

Geef aan of het een persoon/bedrijf betreft.

Vul wat in wat u weet over deze klant.

Klik op ‘Zoeken dealer autoline’.

Geen resultaten? Klik dan op ‘zoek Salesforce landelijk’.

Let op, hiervoor moet u zoeken op e-mailadres of telefoonnummer.

Nog steeds geen resultaten? 
Klik dan op ‘nieuwe klant aanmaken’.

Vul het formulier zo compleet mogelijk in.

Klik na het invullen van de naam op ‘Opslaan’ om bijvoorbeeld het adres toe te voegen.

Na het opslaan wordt de klant ook direct aangemaakt in Autoline/Keyloop.

Er komt na aanmaken een pop-up waarin aangegeven kan worden hoe de klant gekoppeld moet worden.

Je kunt een tijdelijke partner selecteren door op het blauwe klokje te klikken. 

Bij het kiezen van de tijdelijke partner kunt u zelf de debiteur blijven bepalen!

3: Debiteur opzoeken

Wanneer de debiteur nog niet automatisch gevuld is, kan de debiteur gezocht worden door in het zoekveld te zoeken op:

  • Debiteurnummer
  • Naam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Geavanceerd zoeken is mogelijk door te klikken op de ‘schuifjes’, zoals in de afbeelding te zien is.

Zodra hier op geklikt wordt, opent een submenu met meer zoekmogelijkheden, zoals onderstaand afgebeeld.

Wanneer u een nieuwe debiteur selecteert, kunt u kiezen: 

  • Debiteur definitief wijzigen op voertuig.
  • Debiteur alleen gebruiken voor deze werkorder.

Door op de groene knop te klikken wordt meteen ‘debiteur contant’ geselecteerd en geforceerd op de werkorder.

Verwerken van wijzigingen in Autoline

Syntec zal de wijzigingen pas richting autoline sturen NADAT de werkorder aangemaakt is.

De debiteur wijzigingen komen in een bufferlijst te staan. Elk half uur worden deze wijzigingen definitief doorgevoerd.

Vervolgens

Selecteer de juiste werkplaats.
Selecteer 'Leeg' als u nog geen datum aan de WO wil koppelen.
Pas eventueel de deadline aan naar de gewenste tijd/datum.

Geef aan of de klant op de werkzaamheden gaat wachten.

Geef eventueel in het notitieveld bijzonderheden aan.

Staat de klant al aan de balie? Laat dan het ‘check-in’ vinkje AAN staan en geef aan waar de auto geparkeerd staat en geef eventueel een sleutellabel op.

Moet de klant nog komen? 

Zet dan het ‘directe checkin’ vinkje UIT en geef een verwachte aankomsttijd op.

Scroll naar beneden en klik op ‘werkzaamheden zoeken’ om de juiste arbeidsregel te selecteren.

Bij een klacht zal controle plaatsvinden voor een DISS melding.

Klik nadat alles goed staat op ‘Verturen naar Autoline'.

Er wordt nu een werkorder aangemaakt, indien het vinkje ('directe check-in) aanstaat verschijnt er een pop-up met de samenvatting. In deze samenvatting staat ook de QR-code voor de handtekening. Na het tekenen kan de werkorder de werkplaats in!

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00