15-04-2024 Release notes V2.39.0

Laatste update: 19-04-2024 09:07

Release notes week 15

Deze release bevat diverse ontwikkelingen en bug-fixes.
 

Nieuwe lay-out monteurs app

  • Monteur + Service adviseur zichtbaar in bovenste balk
 
  • Notitie aangepast naar ‘bericht’
 
  • Notities zichtbaar in diagnose, zo komt de weergave meer overeen met de core omgeving.
  • Meer ruimte voor tekst, labels, DISS/TPI velden

Uitfaseren internet/dealernetwerk

Met de nieuwe omgeving is ook de knop voor ‘dealernetwerk’ of ‘internet’ komen te vervallen. De app bepaalt nu zelf of een gebruiker zich binnen het dealernetwerk bevindt of niet. 

Balk met tijdsduur

In de app is nu een tijdbalk te zien, die laat zien hoeveel procent van de taken afgevinkt zijn door de monteur.

Met een volgende update wordt deze balk aangepast op de daadwerkelijk geklokte tijd. Het wordt dan ook mogelijk om de balk te verbergen met deze instelling: 

 

Push melding orderpicker

De orderpicker krijgt nu ook push notificaties op de core omgeving.

Let op, deze functionaliteit werkt alleen op een ipad wanneer de core link als tegel op de ipad gezet wordt.

 

Hyperlinks toe te voegen aan core + monteurs app

 

Het is nu mogelijk om zelf hyperlinks toe te voegen aan de core omgeving en/of de monteurs app!

Ga naar Systeem > Automotive > Werkorder Hyperlinks

Klik op ‘Nieuw’

Vul de volgende gegevens: 

  • URL
  • Naam
  • Platform types (waar wilt u deze link tonen?)

De hyperlinks zijn zichtbaar in de werkorder voor de monteur in de monteurs app >

De hyperlinks zijn zichtbaar in de werkorder in de core omgeving >

 

Datestamp + chassisnummer zichtbaar bij berichten in de berichtenbox

Datestamp zichtbaar in video’s

Chassisnummer is na navraag in Leusden geen vereiste vanuit het garantie handboek en is om die reden niet toegevoegd in video’s.

 

Nieuwe afdelingen in de berichtenbox: KCC, Backoffice & telefoniste

Het is nu mogelijk om berichten te versturen naar de afdelingen: 

  • Backoffice
  • KCC
  • Telefonistes

De volgende rechten kunnen deze mappen zien: 

  • Map backoffice:
  • Map Telefoniste:
  • Map KCC:
 

Tekstuele aanpassingen klantenportaal

Op verzoek zijn er een aantal aanpassingen gedaan in het klantportaal:

 
  • Er wordt niet meer gesproken van ‘onderhoud’, maar van ‘werkzaamheden’
     
  • De tekst ‘De werkzaamheden zijn klaar’ is aangepast naar ‘Eindcontrole’.




 

Vinkje ‘Akkoord met werkzaamheden’ standaard aan bij check-out handtekening

 

Klantnaam en debiteurnaam zichtbaar te maken in de monteurs app

Op veler verzoek is het mogelijk gemaakt om in de monteurs app de klantnaam en de naam van de debiteur zichtbaar te maken op het tabblad ‘info’. 

U kunt dit per werkplaats instellen door het vinkje ‘Klant- en Debiteurnaam weergeven in monteurs app’ aan te zetten in de werkplaats instellingen. 

Houd rekening met de AVG implicaties die deze instelling met zich meebrengt! De instelling staat standaard uit.

 

Bug-fixes 

Magazijn WO geeft weer aan wie de actie in behandeling heeft

 

Naam bij record eigenschappen wordt omgezet naar ‘.mr’

Dit issue zou niet meer voor moeten komen vanaf de update, dit is echter moeilijk lokaal te testen, dus laat weten of dit inderdaad beter gaat na de update!

 

Externe calls naar werkorder tijdens openen

Eerder werden er met het openen van een werkorder veel calls gedaan naar externe partijen (ROB, Voertuig Master, DBB, RDW, etc.), hierdoor duurde het openen van een werkorder erg lang. Dit is nu aangepast zodat de werkorder sneller te openen is. 

 

Inconsistentie tussen monteurs app en planbord

Er is een grote wijziging gedaan in het planbord, waardoor de issues in de monteurs app en op het planbord nu altijd overeen moeten komen. 

 

Klant akkoord vragen via Whatsapp geeft geen foutmelding meer

In plaats van het telefoonnummer werd er weleens geprobeerd om een mailadres te gebruiken voor whatsapp, dit is nu niet meer mogelijk. 

 

Afspraak maken pagina berekeningen sneller maken

Er zijn aanpassingen gedaan waardoor het berekenen van de datums sneller gaat. 


 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00