WO aanmaken bandenwissels

Laatste update: 25-07-2024 09:30

In 2018 zijn we gestart bij Pon Dealer met een test, om vanuit Syntec automatisch werkorders voor bandenwissels aan te maken in Autoline. 

Dit betekent dat als de datum voor de wissel bekend is in de Syntec bandenmodule, vervolgens Syntec aan de hand van het bandencontract + eigenaar de werkorder gaat aanmaken (Syntec checkt of het om een set of losse banden gaat, of de eigenaar prive is, of lease is, etc.).

Proces beschrijving:

  • In Syntec heeft u de mogelijkheid automatisch werkorders aan te laten maken in Autoline voor bandenwissels.
  • Zodra de datum van de wissel bekend is in Syntec bandenmodule, checkt Syntec of er al een werkorder is voor die dag in Autoline.
  • Indien dit niet het geval is maakt Syntec de werkorder aan met de betreffende menucode.

Technische werkwijze:

  • Indien afspraak datum gevuld is in Syntec, checkt Syntec na 1 uur* of er een WO voor die datum aanwezig is in Autoline.
  • Indien niet aanwezig maakt Syntec een WO aan voor de wissel aan de hand van onderstaande menucodes:

LET OP, onderstaande is een voorbeeld van Pon Dealer!

Losse banden

Bandenset

Losse banden

Bandenset

Losse banden

Bandenset

Losse banden

Bandenset

Wel opslag

Wel Opslag

Wel Opslag

Wel Opslag

Wel Opslag

Wel Opslag

geen opslag

geen opslag

Particulier

Particulier

SLA1

SLA1

SLA2

SLA2

particulier

particulier

PON181

PON182

PON185

PON187

PON191

PON192

PON183

PON184













SLA1 = lease algemeen

SLA2 = Alphabet of ALD

NB: Bovenstaande is de standaard configuratie zoals Pon Dealer deze heeft ingericht, u kunt als dealer zelf uw configuratie instellen in Syntec.

Overige informatie

Let op dat:

  • Het vinkje “prive opslag” gevuld is op het bandencontract als het gaat om een eigen opslag van de klant. Aan de hand hiervan wordt namelijk de menucode op de werkorder aangepast.
  • Bij alle leasemaatschappijen de juiste debiteur is gekoppeld aan het juiste kenteken/banden contract.
  • De juiste bedrijvenstatus is gevuld bij de leasemaatschappij in Autoline ivm herkennen van het aanmaken van pakket voor leasemaatschappij.
  • Wanneer een klant annuleert dan moet de werkorder handmatig verwijderd worden (lijst annuleringen Syntec).
  • Wanneer een klant de afspraak verzet dan moet de datum op de werkorder handmatig worden aangepast (lijst annuleringen Syntec).

Hoe werkt dit in Syntec?

Op de startpagina is nu heel snel te zien of er een werkorder is aangemaakt. Is dit niet het geval dan kan door op het kleine vierkantje te klikken een werkorder alsnog aangemaakt worden. Hou er rekening mee dat Syntec pas een uur nadat de afspraak is gemaakt de werkorder aanmaakt.                                            

In het tabblad Werkorders staat een lijst met openstaande werkorders en een lijst met alle werkorders (Werkorders totaal).

De lijst met openstaande werkorders is er voor bedoeld om te controleren of Syntec het juiste pakket heeft gekozen op de werkorder. Dit kan in principe niet fout zijn tenzij er niet een juiste leasemaatschappij of helemaal geen leasemaatschappij gekoppeld staat in Autoline.

Onderstaand voorbeeld laat zien dat de verkeerde Alphabet is gekoppeld en daarmee het verkeerde pakket is gekozen (moet in dit geval zijn PON192 Wiss. SET+Opsl.ALPHA + ALD SLA2!).

Het kan voorkomen dat het Syntec niet is gelukt om een werkorder aan te maken.

Dit zie je heel snel aan de hand van het eerste vinkje in de lijst. Helemaal achteraan zie je de reden waarom dit niet is gelukt. In dit geval moet er alsnog handmatig een werkorder aangemaakt worden.

Is het kenteken gecontroleerd dan vink je deze aan en zet deze via de actiebutton op gecontroleerd. Het kenteken verdwijnt uit de lijst openstaand.

Geannuleerde afspraken
Wanneer een klant een afspraak annuleert haalt Syntec de afspraakdatum leeg.
In de view annuleringen staat dan het kenteken, werkordernummer de oude datum en de eventuele nieuw afspraakdatum

Wanneer er een nieuwe afspraakdatum is en dit is door een serviceadviseur nog niet op de werkorder aangepast dan maakt Syntec automatisch weer een nieuwe werkorder aan.

De oude werkorder moet handmatig worden verwijderd.

Om bij te houden welke annuleringen zijn verwerkt vink je het kenteken aan en zet je via action het kenteken op gecontroleerd.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00