Veelgestelde vragen Syntec Mobiliteit Module
Vraag: Wat te doen als de APP niet werkt, bijvoorbeeld internet problemen?
Antwoord: Zorg altijd voor een backup in de vorm van het oude formulier, zodat de melding op een later tijdstip als nog in de APP verwerkt kan worden.
Vraag: Waar dient het vinkje "claim overslaan voor?
Antwoord: Indien er geen claim in SAGA ingediend wordt, maar wel mobiliteit verleent is, moet u dit vinkje aanzetten zodat deze niet meeteld in uw overzicht.
Vraag: door het testen van de APP heb ik vervuiling
Antwoord: U kunt deze op inactief zetten, middels het aavinken vanuit " open meldingen" en bij de actie, status op inactief te zetten.
Vraag: Stel dan een klant binnen 1 dag meerdere keren geholpen wordt vanuit een andere vestiging, de mobiliteitsmelding staat dan nog open.
Antwoord: In Syntec de mobiliteitsmelding op "claim overslaan" zetten, dan kan er een nieuwe melding aangemaakt worden voor hetzelfde kenteken.
Vraag: De mail die je krijgt van de ANWB, dus niet de afmeld mail maar voor de pechhulp, komt deze ook in Syntec ?
Antwoord: Als de mail bedoelt wordt met het doss nr. erin ( f2018......) dan is het mail adres nog niet bij de ANWB aangepast via het formdesk formulier. Let op dat de mailtjes pas doorkomen vanaf het moment van terugkoppeling ANWB dat het mailadres is aangepast, alle oude meldingen komen dus nog op de oude manier aan.
Vraag: Kan de auto ook worden afgemeld met de APP?
Antwoord: Nee, dit kan alleen in Syntec, via de button "aanmelden ANWB"
Vraag: Kun je als dealer ook in de mailbox "dealer@mobiliteitnet.nl" om de terugkoppeling zelf in te zien?
Antwoord: Dit kan wel, wij kunnen jullie toegang geven tot deze mailbox. Echter, als er dan iets mis gaat door "menselijke fout" omdat er personen in kunnen, kunnen wij dit niet meer ondersteunen of verklaren. Momenteel hebben we geen enkele dealer toegang gegeven om die reden. Technisch kan het dus wel.
Vraag: Waar blijft het opdrachtformulier van de ANWB?
Antwoord: Die zit in de bijlage zodra de wagen is afgemeld bij de ANWB
Vraag: We zien items onder Aftersales > Mobiliteit > Gemist welke wel gewoon verwerkt zijn. Hoe kan dit?
Antwoord: Dit is een typisch volgorde-probleem. Zodra Syntec een PDF-bestand van de ANWB binnenkrijgt, word gezocht naar een mobiliteits-dossier om de PDF aan te koppelen. Als het mobiliteit-dossier op dat moment nog niet is aangemaakt (bijvoorbeeld omdat de monteur dit nog niet gedaan heeft), is er een dossier om aan te koppelen. Om te voorkomen dat de PDF dan verloren gaat gooit Syntec deze niet weg, maar word deze weggeschreven onder bovengenoemd pad, zodat deze later als nog handmatig kan worden gedownload, om vervolgens gekoppeld te worden aan het juiste dossier.