Op de ticket omgeving komen
Onlangs zijn onze website en ticketsysteem vernieuwd. Op deze manier streven wij ernaar u hiermee nog beter van dienst te kunnen zijn.
In plaats van tickets aanmelden via de mail, kunt u nu ook gebruikmaken van het ticketsysteem. Via dit systeem is het mogelijk om op elk gewenst moment de status van uw ticket en reacties op het ticket zien, door in te loggen op support.syntec-it.nl. Tickets aan melden per mail is overigens nog steeds mogelijk, maar wordt niet meer aangeraden.
Reageren op een bestaand ticket per email is niet meer mogelijk, dit moet direct in het ticketsysteem. Zo houden we alle informatie omtrent uw ticket op één centrale plaats.
Inloggen
De inlognaam voor het ticketsysteem is uw E-mailadres. Het wachtwoord is hetgene wat u zelf heeft ingesteld of wat wij ooit naar uw E-mailadres hebben gestuurd. Vanuit deze omgeving kunt u tickets versturen en de status bijhouden van de ingestuurde tickets.
Kunt u niet inloggen?
Mocht u zich uw wachtwoord niet meer herinneren, kunt u via 'Wachtwoord vergeten?' een nieuw wachtwoord aanvragen door hier uw E-mailadres in te vullen.
Een ticket insturen
Er zijn verschillende soorten tickets, denk aan bugs, informatieve tickets, configuraties en functionele verzoeken. Om uw ticket goed te kunnen verwerken is het belangrijk dat wij de goede informatie krijgen via de goede kanalen.
Functioneel verzoek
Een functioneel verzoek is een verzoek waarbij er iets nieuws gebouwd moet worden in Syntec, een functionele toevoeging aan het huidige systeem. Deze tickets zijn speciaal, omdat ze doorgezet moeten worden naar de ontwikkelafdeling die ze vervolgens in kan plannen. Bij een nieuwe toevoeging aan het systeem komen ook kosten kijken. Dit is ook de reden waarom maar een paar mensen de autorisatie hebben om functionele verzoeken in te dienen.
Bugs
Bij een bug zit er een fout in de code die kan zorgen voor verschillende problemen. Het is vaak lastig om zelf te zien of iets een bug is, dat doet de customer support. Stuur een regulier ticket in met zoveel mogelijk informatie. Probeer bijvoorbeeld altijd een voorbeeld toe te voegen van het probleem, zodat de support afdeling kan kijken waar het probleem precies zit.
Configuratie
Bij een configuratiefout gaat er iets fout in bijvoorbeeld bepaalde instellingen of zijn er problemen met authoristaties. In dit geval raden wij aan eerst eens goed op de kennisbank te kijken of het probleem daar al is beschreven, vaak bent u niet de enige die tegen een bepaald probleem aan loopt. Dit is waarom wij de kennisbank hebben ontwikkeld om hopelijk dit soort vragen te ondervangen. Staat het antwoord niet op de kennisbank? Stuur dan een regulier ticket in en voeg indien mogelijk een voorbeeld toe van waar het mis gaat.
Ticket statussen
De support afdeling kan uw ticket op verschillende statussen zetten :
Afgewezen = Niet in behandeling genomen
In de wacht = In afwachting op reactie (van bijvoorbeeld een collega of klant)
Nieuw = Nieuw binnengekomen, nog niet behandeld.
Te beoordelen = Doorgezet naar Pon Dealer ter beoordeling.
Toegewezen = Toegewezen aan een Syntec medewerker, in behandeling.
Voltooid = Ticket voltooid / afgerond.