FAQ Items

Laatste update: 19-06-2020 13:05

Flexcast FAQ

Flexcast server

Elke Flexcast dealer beschikt over een instance van Flexcast. Deze instance wordt aangeleverd als vmware applicance met de volgende specs:

  • OS : Ubnuntu
  • Applicaties: Apache2, Mysql
  • Hardware: 4 single cores, 4GB RAM, 100GB disk space

De rol van de Flexcast server is het faciliteren van de web-admin interface, het uitvoeren van (onderhoud)taken en het dicteren welke content er wanneer op welk scherm dient te draaien.

Flexcast speler

De Flexcast speler maakt verbinding met de server door middel van een fullscreen Firefox sessie welke geďnitieerd wordt door de Flexcast launcher.
Hoofdpunten:

  • MP4 en JPG bestanden worden om de 15min DMV FTP gepushed naar de spelers. Hierna zal de speler de content lokaal ophalen IPV van de Flexcast server.
  • Alle spelers kunnen remote overgenomen worden door middel van (tight)VNC, met credentials: flexcast, flexcast.
  • 's avonds herstarten alle spelers automatisch. Dit doen ze random om het aantal tegelijke DHCP request te beperken.
  • Als na het opstarten de speler geen contact kan maken met de server, zal deze na enige tijd automatisch rebooten.
  • Door te klikken op de aflopende timer in de launcher, kan de DNS naam van de server veranderd worden. FQDN gebruiken als: flexcast.pondealer.ponnet.nl

Flexcast communicatie

Zoals aangegeven staat de server bij de dealer centraal wat betreft communicatiestromen. De spelers verbinden via http met de server (zie onderstaande URL) en de users werken op deze server via een webinterface. 
De server zal 's avonds op zijn beurt verbinding maken een online VPS (datastack.nl) voor het ophalen van landelijke media. 


Hoofdpunten:

  • 's nachts wordt gecontroleerd op landelijke media. Nieuwe films en afbeeldingen worden gedownload, oude media welke niet meer in gebruik zijn worden verwijderd.
  • Als er nieuwe media gedownload is, wordt er een e-mail notificatie in de centrale Flexcast mailserver queue geplaatst. Deze wordt 's ochtends verstuurd (08:00).
  • Spelers verbinden met http://SERVERNAAM.DOMAIN.DOMAIN/player.

Flexcast FAQ

Flexcast speler blijft herstarten:

  • Controleer of de speler netwerkverbinding heeft, en de server kan bereiken.
  • Controleer of de configuratie van de Flexcast launcher correct is. (klik op de aftellende launcher voor het instellen van de FQDN).

Scherm is zwart:

  • Mogelijk staat de Flexcast speler in slaapstand. Controleer of in Flexcast onder de configuratie van het scherm, of de opgegeven (aan/uit) tijden kloppen.
  • Is de speler ook niet meer bereikbaar DMV een ping? Mogelijk staat de speler uit. Het oude type (Pipo X7(s)) heeft de neiging om zichzelf bij een hoge CPU temp. af te sluiten. 
    Druk de speler aan DMV de power button, en controleer of de speler niet in een warme afgesloten ruime gemonteerd zit.
  • Staat de Flexcast speler aan? Druk aan de onderkant op het rode aan-uit knopje om hem op te starten. De speler start namelijk niet automatisch op wanneer de stroom er af is geweest. U kunt controleren of de speler aanstaat door te kijken naar het blauwe lampje op het Flexcast-kastje, dit moet branden.

Scherm blijft hangen op: "Succesvol verbonden met de Flexcast server".

  • Het betreft een nieuw scherm. Deze dient in Flexcast eerst voorzien te worden van een naam, locatie en presentatie.
  • Mogelijk is de presentatie verwijderd, of is deze leeg. Dit kan voorkomen als de pagina's in de presentatie verlopen zijn.

Waar vind ik informatie over het klaarmaken van een Flexcast speler?

  • Hier is een handleiding te vinden over het imagen van een Flexcast speler.
  • Hier zijn overige documenten te vinden zoals de Flexcast handleiding.
  • Het registreren van een nieuwe speler kan hier.

De flexcast geeft een foutmelding. Wat moet ik doen?

Voor vragen met betrekking tot verbinding met de server, kunt u deze het beste stellen aan uw IT afdeling.
Voor vragen met betrekking tot de mogelijkheden en instellingen van flexcast, kunt u contact opnemen met Michiel Spithoven van Pon Dealer (spithoven@pondealer.nl).
Voor vragen met betrekking tot onjuiste data (bijvoorbeeld verkeerde naam), kun u contact opnemen met Syntec-IT.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00