Om de planning binnen Syntec te beheren en taken toe te wijzen aan verschillende uitvoerders, volgt u onderstaande stappen.
Uitvoerder toevoegen
Om een uitvoerder toe te voegen, navigeer naar CRM > Organisatie en ga naar het tabblad ADD.Attributen. Voeg het attribuut Uitvoerder aan de organisatie. Hiermee kunt u uitvoerders identificeren en toewijzen aan taken. Dit ziet er zo uit:
Taken aanmaken
Navigeer naar Systeem > Customizing > Automotive > Planning > Taken. Vul vervolgens de volgende informatie in om een nieuwe taak aan te maken:
- Sleutel: Meestal gelijk aan de naam van de taak.
- Naam: Beschrijvende naam van de taak.
- Dagen: Duur van de taak.
Dit zal er ongeveer zo uit zien:
Druk vervolgens op Opslaan of op Opslaan & Sluiten. Voeg vervolgens uitvoerders toe aan de taak, zodat deze zichtbaar worden voor de juiste personen:
Taak templates
Navigeer naar Systeem > Customizing > Automotive > Planning > Taak templates. Doorloop vervolgens de volgende stappen om een nieuwe taaktemplate aan te maken:
- Kies het merk waarvoor u een taaktemplate wilt aanmaken.
- Voer indien nodig een vestiging in voor locatiespecifieke templates. (Optioneel)
- Selecteer de uitvoerder en de taak die u wilt opnemen in de template.
- Bepaal de duur van de taak.
- Stel de volgorde van de taken in. (Het laagste nummer komt als eerste)
Het invulformulier ziet er als volgt in:
Uitvoerder planning
Onder het tabblad Werkzaamheden in een order, vindt u het kopje Planning. Klik op de knop Geavanceerde planning om de uitvoerdersplanning te openen. Voeg vervolgens uitvoerders en taken toe aan de planning door op Toevoegen te klikken onder het kopje Regels. Tot slot kan je het overzicht van de uitvoerdersplanning zien onder Verkoop > Planning > Uitvoerders planning. Hier kunt u zien welke uitvoerder aan welke taken is toegewezen binnen specifieke orders.