SMS koppeling instellen

Laatste update: 19-08-2024 11:10

Benodigd voor deze functionaliteit: 

  • Een actief Twilio account met voldoende saldo
  • Een zakelijk mobiel nummer
  • Een Trengo account

Koppel Twilio en Trengo

Ga in Trengo naar Instellingen > Kanalen > SMS

Voeg een nieuw kanaal toe doe op ‘+’ te klikken

Klik op ‘Gebruik mijn eigen Twilio-account’

Geef de Twilio Account SID en de Twilio authenticatie token op. 






 

U kunt deze waardes vinden in Twilio via deze link:
https://www.twilio.com/console

 

Vul de volgende gegevens in: 

  • Interne naam
  • Teams
  • Kantooruren
  • Type (eenrichtingserkeer)
  • Naam afzender

Nadat alles is ingevuld en opgeslagen zie je ‘verbonden met’. Dit wil zeggen dat alles gelukt is.

In de URL ziet u nu een nummer staan, kopieer/onthoud dit nummer. Deze heeft u later nodig.


Stel de hoofdconfiguratie in

Stuur hiervoor een bericht naar support@syntec-it.nl, voor het inschakelen van deze koppeling zal 2 uur meerwerk gerekend worden. Stuur in deze mail ook meteen de waarde zoals hieroven en hieronder beschreven mee.

 

Stel de API in

Om de API verder in te regelen heeft Syntec een waarde nodig:

Deze waarde vind je in de URL van het zojuist aangemaakte SMS kanaal in Trengo. 

Geef deze code door aan Syntec zodat dit verder ingeregeld kan worden. 

Zet de werkplaats instelling aan

Ga naar Systeem > Automotive > werkplaatsen

Zet de instelling ‘Activeer SMS' aan


Activeer de gewenste notificaties

Ga naar Systeem > Automotive > werkplaatsen

Ga naar het tabblad ‘Notificaties’

Zet het vinkje aan bij de melding die u wilt activeren

U kunt de koppeling testen door al het SMS verkeer naar een zelfgekozen nummer te sturen. 

 

Dit doet u door het vinkje bij ‘Forceer SMS versturen naar alternatief nummer’.

 

Zet het vinkje weer uit als u de berichten naar klanten wilt sturen.


Maak de juiste templates aan in Syntec

Ga naar Systeem > Automotive > Templates

Maak per type notificatie een templates aan met type SMS.
 

Zie afbeelding hiernaast welke templates allemaal toegevoegd kunnen worden.


 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00