Uitleg Transport APP

Laatste update: 30-07-2024 15:26

Transport APP

De Transport APP is voor de chauffeurs een APP om te zien welke ritten zijn toegewezen aan hem/haar.

Inloggen

Vraag uw link voor de transport APP bij ons aan via onze Support desk.

Login met je Syntec gebruikersnaam en wachtwoord, het inlogscherm ziet er als volgt uit:

Ritten

In de APP is in één oogopslag te zien welke ritten er ingepland staan. Een voorbeeld hiervan is in de video te zien:

Als de gebruiker inlogt krijgt deze direct de lijst te zien met de ritten welke aan de ingelogde gebruiker zijn toegewezen voor vandaag.
(Dat wil zeggen dat of de ophaal datum of de afleverdatum op vandaag ligt en de transport order niet al is afgeleverd).

Zodra je op een transport order klikt (drukt) dan opent er een detail scherm.
Hier vindt je alle details van een transportopdracht:

  1. Gegevens over het voertuig
  2. Type (Ophalen of afleveren) en de tijd welke daarbij hoort
  3. Van: Het ophaal adres
  4. Naar: Het aflever adres
  5. Knop om te laden (Zodra deze is ingedrukt zal het voertuig gemarkeerd zijn als op de truck geladen)
  6. Afleveren (Zodra deze ingedrukt word zal het voertuig worden afgemeld als afgeleverd en verdwijnen uit de ritten lijst)
  7. Afleverlocatie (Het is mogelijk om bij het afleveren een afleverlocatie aan te geven)

Op de truck laden

In onderstaande video is te bekijken hoe een transporteur met de APP aangeeft dat de auto is opgehaald en/of is afgeleverd.

Zodra er een rit op de truck geladen wordt zie je dit terug in je rittenlijst als een groene vrachtwagen.

Ook in Syntec zie je dit terug in de lijst "Transport orders (Openstaand)".

Toewijzen

Binnen syntec kunnen de transporteurs worden beheerd via Transport -> Tools -> Transporteurs

Zodra bij een transporteur een vinkje staat bij "Kan toewijzen" dan kan dit via de app

In app komt er dan een ikoon bij genaamd "Toewijzen"
Wanneer je hier op drukt komt er een lijst met alle transportopdrachten welke nog geen datum hebben en niet zijn toegewezen

Wanneer iemand deze rechten heeft is het mogelijk om in de detail pagina van de transport order deze aan een transporteur toe te wijzen.

  1. Er is nu een item "Toewijzen" welke niet zichtbaar is wanneer je geen rechten hebt.
  2. Kies een transporteur welke dit item dient te ontvangen
  3. Klik op toewijzen

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00