Standaard antwoorden instellen klantdialoog

Laatste update: 24-04-2025 12:16

In de dialoog is het mogelijk om standaard antwoorden in te stellen, vergelijkbaar met de diagnose templates voor de monteur. Zo kan een medewerker gemakkelijk eenstandaardtekst selecteren, dat kan veel typen schelen!

Standaard antwoorden instellen

Ga naar Systeem > Aftersales > Dialoog bericht templates

Klik op ‘Nieuw’

Geef een naam op, deze is intern.
Hieraan kunt u herkennen welk template te selecteren in de werkorder

(Optioneel) Vul een vestiging en/of werkplaats

Vul bij type ‘USER_TEMPLATE’

Vul bij template de inhoud van het bericht.

 

U kunt de volgende placeholders gebruiken: 

  • {customer_prefix}
  • {customer_name}
  • {licenseplate}

Bijvoorbeeld: 

Beste {customer_name},

Uw voertuig met kenteken {licenseplate} staat weer klaar om opgehaald te worden.
We zijn geopend tot 17:30. Tot zo!

 

Hoe werkt dit in de praktijk?

 

In de werkorder, tabblad ‘berichten’ kunt u het template selecteren.

Klik hiervoor op ‘Nieuw bericht’

Klik vervolgens op de grijze knop

Kies voor ‘Template toevoegen’ en selecteer het juiste template

Het template wordt ingeladen. Pas eventueel de tekst nog naar wens aan en klik op ‘Verstuur’.

Het template wordt nu naar de klantchat verzonden

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00