Lead inbox proces
Het doel van deze module is de verwerking van leads zo efficient mogelijk af te handelen en inzicht te geven in de verschillende lead kanalen en de opvolging(tijd) hiervan.
Syntec kan voor u de mailbox(en), waar de leads op binnenkomen, uitlezen en binnen Lead Inbox tonen. Syntec checkt zelf de bron van de lead (Autoscout24, Marktplaats etc.) en checkt indien het email adres bekend is of deze al bekend is binnen Syntec en koppelt deze dan direct aan de Syntec partner.
De leads kunnen toegewezen worden aan een verkoper. De lead zal binnen het KVS van de betreffende verkoper naar voren komen als na bel item. Zo worden alle leads verzameld en gestructureerd afgehandeld. Syntec laat zien hoe snel een lead wordt toegewezen en opgevolgd.
Hieronder een stapsgewijze korte uitleg:
- De lead inbox wordt gevuld vanuit verschillende mailboxen die gekoppeld kunnen worden zoals de aanvragen via de website, online portalen zoals marktplaats en autoscout maar ook evt handmatige import lead bestanden (excel of csv) of Summit.
- De leads komen binnen in de lead inbox en worden door het KCC afgehandeld of toegewezen aan een (beschikbare) verkoper.
- De verkoper werkt de lead af. Syntec volgt het verloop van deze lead en maakt inzichtelijk of er een offerte gemaakt is en of dit een order geworden is.
- Syntec houdt bij hoelang een lead open staat. Indien deze niet snel genoeg afgehandeld wordt door de verkoper, komt de lead terug bij KCC om toe te wijzen aan een andere verkoper.
- Syntec maakt inzichtelijk hoeveel leads er per kanaal binnenkomen, wat de status is van openstaande leads en genereert indien nodig escalaties om te bewaken dat elke lead tijdig wordt opgevolgd. Tevens genereert Syntec op elke actie hoeveel tijd er tussen toewijzing en afhandeling zit.
Hieronder een schematische weergave van de lead inbox:
Middels de "startpagina Leads" is er continu inzicht in het verloop en opvolging van leads.