Inrichting occasion App

Laatste update: 18-11-2020 10:48

Algemeen

Om de Syntec Occasion offerte App te gebruiken is het van belang alle onderstaande punten te hebben verwerkt en ingericht.

De APP heeft een aantal technische punten die nodig zijn om bijvoorbeeld een goed PDF-document op te zetten. Hieronder staan deze per punt toegelicht met een tekst en/of screenshots. Mochten er vragen zijn dan kan dit altijd via onze helpdesk (support@syntec-it.nl)

De APP is te vinden op de volgende manier:

of: 

Toegang (rechten)

Om gebruikers binnen Syntec toegang te geven tot de occasion offerte APP zullen de volgende rechten worden toegewezen:
- Automotive Verkoper (Nieuw)
- Automotive Verkoper (Occasions)

Dit kan zoals bekend onder het tabblad HRM > tabblad groeperingen.

Mail templates

Vanuit de installatie van de module zijn de standaard e-mail templates neergezet. Deze zijn te vinden (CRM > mailingen) onder de volgende sleutels:
- OFFERTE-CONTRACT-MAIL
- OFFERTE-MAIL

Deze e-mailtjes zullen altijd verstuurd worden vanaf het adres dat bij de ingelogde gebruiker is geregistreerd (zakelijk e-mailadres), dit om het persoonlijke indruk bij de klant te vergroten.

De placeholders ( bv. {licenseplate} ) zullen bij het versturen worden omgezet naar het kenteken van de auto welke de offerte betreft. Om fouten te voorkomen raden we aan deze niet (zelf) aan te passen.

Standaard sturen wij de 1e en de 3e foto mee als bijlage in de e-mail, dit is echter een instelling en kan naar eigen inzicht worden aangepast. 

Ga naar CRM > mailingen om de e-mail templates en teksten aan te passen.

Afleverpakketten

In de offerte module is het mogelijk afleverpakketten te vullen, de standaard installatie komt met 2 pakketten, namelijk:
- Plus pakket
- Basis pakket

De pakketten zijn aan te passen onder : Systeem > Customizing > Automotive > Order > Afleverpaketten

Het vinkje "standaard" geeft aan welk pakket vooraf zal worden geselecteerd, als je vanuit de autolijst een auto kiest.

Het is noodzakelijk om per pakket, per modelgroep een eigen prijs te specificeren. Dit kan onder het kopje : Systeem > Customizing > Automotive > Order > Afleverpaketten koppeling. 

Als de pakketen niet zijn ingericht per model, kunt u geen offerte maken.

Salesfunnelkanaal

Bij de eerste keer opslaan van de offerte zal een lead worden aangemaakt. Aan deze lead zal dan de offerte komen te hangen, tenzij u een offerte maakt aan de hand van een binnengekomen lead. In dat geval wordt de offerte aan deze bestaande lead gekoppeld.


Wanneer er meerdere offerte's worden aangemaakt voor de zelfde klant, zullen dezen worden gegroepeerd onder 1 lead. 

Deze lead zal altijd aangemaakt worden op de kanaal met  sleutel OCCQUO. Het is van groot belang dat er een Salesfunnel kanaal is met deze sleutel, anders is het niet mogelijk deze lead aan te maken.

 

(Dit kanaal wordt bij installatie door Syntec standaard ingericht maar is evt aanpasbaar door de dealer, wij raden af wijzigingen aan te brengen in dit kanaal.)

BPM bedrag per auto

De bruto BPM van een auto is belangrijk op het moment van offerte, om tot een juiste berekening te komen.
Uit ervaring is gebleken dat voor import auto's deze leeg kan zijn (bruto BPM onbekend in RDW database). Hiervoor hebben we een controlelijst gemaakt om dit aan te vullen.

Deze is te vinden onder Verkoop > Gebruikt >  Voorraad > Auto's BPM leeg

Vanuit dit overzicht is de bruto BPM direct te vullen.

Als je een auto opent in de offerte tool waar nog geen bruto BPM bekend is, dan zal de volgende melding omhoog komen.


Printen

Om de offerte te kunnen printen, moet worden aangegeven welke printers er beschikbaar zijn om offertes te printen.

Printers zijn zichtbaar onder CRM > Vestigingen. Mocht er een bestaande printer in deze lijst gebruikt mag worden voor deze offertes kan het vinkje "offerte printer" aangevinkt worden.

Als de printer nog niet kenbaar is in deze lijst, is het aan te raden contact op te nemen met onze helpdesk om deze printers in te stellen in syntec, de printer moet nog wel kenbaar worden gemaakt op het profiel van de server door uw ICT partij. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00