05-07-2025 Release notes v3.7.33 & v3.8

Laatste update: 22-07-2025 14:55

Release notes week 27

Deze release bevat wijzigingen met betrekking tot Key & Go, een aantal features en bugfixes.

Let op, bepaalde features/bugfixes zijn alleen van toepassing voor versie 3.8. Dit is de versie die bij Pon Center draait met het nieuwe APOS/NF project. Als een feature/bug alleen voor versie 3.8 geldt, is dit aangegeven.

Features

Facturatie geschiedenis zichtbaar bij direct aanname (let op alleen versie 3.8)

 

Bij afkeuren diagnose direct reden op te geven

Wanneer de chef werkplaats een diagnose tijdens de controle afkeurt, kan deze nu een reden opgeven voor het afkeuren.

De monteur kan deze opmerking terugvinden in de berichtenbox.

 

Klant mag valideren op alle bekende telefoonnummers

Bij het valideren in het klant portal kan de klant nu valideren op alle bekende nummers, waar eerst alleen het voorkeurs telefoonnummer ingevuld kon worden.

 

Key&Go: wijzigingen

De service adviseur die als eerste de werkorder opent wordt als service adviseur aan de werkorder gekoppeld.

Sleutellabel toewijzen wanneer deze niet aan een vestiging hangt.

Kluis aan meerdere werkplaatsen te koppelen.

Ga naar Systeem > Aftersales > Dropbox > Dropbox kasten.

 

Voeg vervolgens de werkplaatsen toe waarvoor u wilt dat de kluis werkt. 

Kluiscode en kluisnummer gelijkgetrokken.

 

Zowel op het scherm van de kluis als in het klantportaal staat nu ‘kluiscode’.

Klant hoeft niet meer 2x door de online check-in te lopen als deze al een keer gevuld is.

Bugfixes

Elsa2Go URL doet het weer (let op alleen versie 3.8)

De knop voor Elsa2Go zou weer bij de juiste werkorder uit moeten komen. Het kan zijn dat werkorders die de afgelopen periode aangemaakt zijn niet direct te openen zijn, hiervoor zal het werkordernummer nog ingevuld moeten worden in het volgende format: 10-12345.

 

Werkorder aanmaken gaat de eerste keer mis (let op alleen versie 3.8)

Hier is een fix voor doorgevoerd, hierdoor komt niet eerst de rode melding naar voren, maar wordt de werkorder netjes aangemaakt. 

 

Verkeerde debiteur geselecteerd (let op alleen versie 3.8)

Is een fix voor doorgevoerd, graag monitoren of dit nu beter gaat.

 

Arbeid/delen komen meerdere keren op een werkorder te staan (let op alleen versie 3.8)

Hiervoor zijn meerdere mogelijke fixes doorgevoerd, graag monitoren of dit het gewenste resultaat heeft.

 

Werkorder uitbreiden vanuit landelijke planner geeft foutmelding ‘minimaal 1 werkzaamheid toevoegen (let op alleen versie 3.8)

Met deze update komt deze niet meer naar voren bij landelijke planners.

 

Aanmaken werkorder met tijdelijke partner geeft foutmelding (let op alleen versie 3.8)



Met het overgaan naar een nieuwe API voor het aanmaken van werkorders is dit probleem ontstaan. We zijn erachter waar het in zit: de nieuwe API wil dat er ALTIJD een persoon/bedrijf is dat gekoppeld is aan het voertuig. 


Echter is dat bij een tijdelijke partner niet het geval. Dit is aangekaart bij Keyloop, tot die tijd hebben we helaas de optie om een tijdelijke partner te gebruiken uitgezet. 

 

Check-out formulier geeft foutmelding bij ongeldig bestandtype

Om dit goed op te lossen is het niet meer mogelijk om een documenttype waar documenten onder hangen op inactief te zetten.

In het overzicht van bestand types kan je zien hoeveel bestanden er aan een bepaald type hangen. Wil je toch een bestandtype verwijderen? Laat het ons weten en geef aan naar welk type de huidige bestanden toe mogen.

 

Monteur kan alleen locaties kiezen obv werkplaats van werkorder

Eerder kon het zijn dat monteurs die aan meerdere werkplaatsen gekoppeld stonden, te veel opties kregen in een werkorder. Dat is nu aangepast; de monteur kan alleen locaties kiezen die ook relevant zijn voor het voertuig in die werkplaats.

 

Afbeeldingen kunnen verwijderen op arbeidsregel (let op alleen versie 3.8)

Wanneer er een afbeelding toegevoegd wordt op een arbeidsregel, is het vanaf nu ook mogelijk deze weer te verwijderen (dat is wel zo handig). Dit kan door de regel open te klikken en de actie ‘bijlagen deactiveren’ uit te voeren:


 

 

Inactieve header/footer geselecteerd bij mail

Vanaf nu zullen inactieve headers/footers niet meer geselecteerd worden voor mails.

 

Werktijden configurator loopt niet meer vast op vestigingen zonder werkplaats

Hierdoor liep de configurator helemaal vast, waardoor nieuwe tijden niet meer in te geven waren, dit is nu weer mogelijk.

 

Rode melding reageert weer zoals gewend

Bij het klikken op de rode actieknop werd eerst alles in de achtergrond verwerkt, voordat er aan de gebruiker terugkoppeling gegeven werd dat de klik gelukt was. Hierdoor werd de indruk gewekt dat de knop niet/traag reageert. 
De knop zal nu weer reageren zoals u eerder gewend was. 

 

Klant wacht wordt weer juist weergegeven in de afspraak maken pagina

 

Monteur kan weer PDF documenten openen op de webversie van de monteurs app

 

Wacht label zichtbaar in de was app

 

Key&Go: Melding wanneer geen service adviseur aan een werkorder hangt

 

Klantreacties komen niet meer meermaals in de berichtenbox bij online inchecken

Door een foutje kon het gebeuren dat berichten dubbel aangemaakt werden, dat is nu opgelost!

Let wel op: De klant kan achteraf een online check-in wijzigen, indien dit gebeurt kan het dus nog wel zijn dat klantreacties meermaals binnenkomen.

 

Werkorder niet meer standaard op vervangend vervoer

Wanneer er op de afspraak maken pagina gekozen werd voor ‘Vervangend vervoer is niet nodig’, kwam in de werkorder toch te staan dat vervangend vervoer van toepassing was.

Dit is nu opgelost:

 

Magazijnmedewerkers kunnen weer werkorders overnemen


 


 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00