Release notes week 34
Deze release bevat diverse ontwikkelingen en bug-fixes.
Garantie
|
|
Met betrekking tot garantie zijn een aantal zaken ontwikkeld/verbeterd, die hieronder worden toegelicht: |
|
|
|
We hebben een paar nieuwe garantievelden toegevoegd aan de digitale werkorder en deze beter gegroepeerd. Dit maakt het voor de garantieafdeling eenvoudiger en sneller om een claim in te dienen. Binnen een KDO (klacht-diagnose-oplossing) hebben we de volgende velden toegevoegd:
Hieronder is te zien hoe deze op de DWO worden weergegeven.
|
|
Het eerste veld betreft de claim soort. Zodra hier op geklikt wordt, verschijnt er een keuzelijstje met de verschillende claimsoorten (incl. kleuren). Zie foto hiernaast als voorbeeld. U kunt de claimsoorten zelf instellen via ‘Systeem > automotive > Claimtype. U kunt zelf bepalen welke types u toevoegt en welke kleur ze krijgen. |
|
Naast de claimsoort staat het vakje ‘Sch. nr.’ waarin het schadenummer ingevuld kan worden. |
|
Tot slot is er nog het vakje ‘Type’ waarin de schadesoort / schadetype ingevuld kan worden. |
|
Het schadenummer en de schadesoort kunnen door de werkplaats worden ingevuld in de Mechanic App. Deze velden komen terug in de diagnose. Deze blijven ook bewerkbaar, nadat de diagnose gemeld is.
|
|
|
|
Er is een extra vinkje toegevoegd aan het tabblad ‘onderdelen’ op de werkorder:
Dit vinkje is voor de garantiemedewerker te zien in:
|
|
|
|
Onderdeel van de nieuwe garantie features is de integratie van de PON Garantie ChatBot in de Digitale Werkorder. Onder het tabblad ‘Garantie’ kunnen nu direct garantie gerelateerde vragen gesteld worden aan de ChatBot. Let op, deze chatbot zal eerst in pilot gaan bij een paar dealers, het kan dus zijn dat u deze nog niet direct gaat zien.
|
|
|
|
Bovenstaande features zijn verwerkt in één overzicht voor de garantieafdeling onder het tabblad ‘Garantie’. Onder het kopje ‘Algemeen’ is de laatste klokdatum inclusief monteur te zien + het vinkje wat magazijn kan zetten zodra garantie-onderdelen zijn ingeleverd. Let op, de kloktijden worden gevuld wanneer er gebruik gemaakt kan gaan worden van de Klok API. Het kan dus zijn dat deze niet direct gevuld worden.
|
|
Tot slot zijn hier ook de ‘Garantietaken’ en ‘ChatBot’ te vinden.
|
|
|
|
De informatie wat betreft garantie wordt ook weergegeven in de PDF. Dit is helemaal onderaan te vinden onder het kopje ‘GARANTIE’, zoals op onderstaande foto is te zien.
|
|
|
|
Met de huidige wachttijden voor een afspraak is de kans toegenomen dat er een recall op de auto gekomen is, nadat de afspraak gemaakt is. Om te voorkomen dat er een recall gemist wordt, toont Syntec nu ook nog de openstaande recalls in het check-in formulier. |
|
|
|
Recalls komen vanuit twee bronnen: PON & Autoline. Met een nieuwe instelling kunnen de recalls vanuit Autoline niet meer getoond worden. Deze instelling houdt wel rekening met de recalls die voertuigen markeren als Politie en SIV (Speciaal Interventie Voertuig), waardoor het voor de KCC duidelijk blijft welke debiteur gekozen moet worden. Deze instelling staat standaard uit, neem contact met ons op als u deze instelling graag activeert. |
|
|
|
Het garantielabel heeft een meer opvallende kleur gekregen: |
|
Receptie
|
|
We hebben de startpagina verder geoptimaliseerd, zodat u deze nog efficiënter kunt gebruiken. Hieronder vindt u de nieuwste verbeteringen: |
|
|
|
Er is extra informatie toegevoegd, zoals:
|
|
|
|
U kunt nu makkelijk van dag wisselen. Klik op de kalender om snel naar een dag in de toekomst of het verleden te navigeren. De lichtoranje dag helpt u gemakkelijk terug te keren naar de huidige datum. |
|
|
|
We hebben de startpagina uitgebreid zodat u in één oogopslag kunt zien welke auto’s wachters zijn of Haal & Breng auto's betreffen. Dezelfde logica als in het planbord wordt gehanteerd:
|
|
|
|
De filters op de SA startpagina zijn nu zo ingesteld dat ze onthouden worden, zelfs wanneer de pagina wordt ververst of u van pagina wisselt.
|
|
|
|
De volgorde bij ‘Verwacht’ in de SA startpagina is aangepast en wordt nu gefilterd op achternaam. Dit geldt voor ‘Verwacht’ maar ook voor alle andere statussen, zoals bijvoorbeeld ‘Klaar voor check-out’. Let op, Syntec kijkt naar de tweede naam. Dus zodra de klant bijvoorbeeld bekend is met twee voornamen in het systeem zal gefilterd worden op deze tweede voornaam. |
|
|
In de direct aanname is een extra feature toegevoegd! U heeft nu de mogelijkheid om bij het aanmaken van een werkorder zelf de einddatum en eindtijd in te stellen. Standaard wordt de deadline automatisch op een uur na de huidige tijd gezet, net zoals voorheen, maar nu met meer flexibiliteit voor uw planning.
|
|
|
|
|
Het is nu duidelijk te zien welke debiteuren geblokkeerd zijn. Tijdens het aanmaken van een werkorder:
In de werkorder:
In de werkorder ziet u een rode driehoek, wanneer u met de muis op de driehoek gaat staan, kunt u zien sinds wanneer de debiteur geblokkeerd is. |
|
|
|
Naast het tonen van een geblokkeerde debiteur is het nu ook niet meer mogelijk om een werkorder aan te maken met een geblokkeerde debiteur. Dit geldt zowel bij het maken van een afspraak als voor een direct aanname. U zal dan onderstaande foutmelding krijgen:
|
ICT / Key users
|
|
Wanneer er een foutmelding werd getoond aan de voorkant kwam “Er is een fout opgetreden“ naar voren. Vaak zagen we vanuit een gebruiker een screenshot van deze generieke melding, wat vaak niet genoeg was om makkelijk het onderliggende probleem te achterhalen. In deze melding is nu een referentie geplaatst en deze referentie is ook te gebruiken in logs, sentry context, etc. Dit maakt het een stuk makkelijker om problemen op te lossen. Een voorbeeld van zo’n foutmelding is onderstaand bijgevoegd:
|
|
|
Het kwam in het verleden voor dat de schijven vol liepen door de grote hoeveelheid bestanden. Er valt hierin veel winst te behalen tijdens het upload proces. Zo is er een oplossing bedacht om de afbeeldingen en video’s al vooraf te kunnen comprimeren. Daarnaast zal ook het archief PDF worden gecompromeerd nadat deze is gegenereerd. Dit werd al gedaan, maar pas als schijfruimte nodig was. Hier is nu een script voor geschreven. |
|
Het kon voorheen lang duren voordat een video kon worden opgeslagen in de monteurs app. Door de datestamp asynchroon te plaatsen in video’s is dit issue opgelost. De gebruiker kan dit merken doordat het langer kan duren (ongeveer 1 minuut) voordat de datestamp in de video is geplaatst. |
|
|
Bij het melden van diagnoses bij afleverorders werden eerder de orders niet doorgezet naar de receptie vanaf het magazijn. In Syntec is nu een instelling bijgebouwd waarmee afleverorders toch automatisch vanaf het magazijn doorgezet worden naar de receptie. U kunt hiervoor in de werkplaats instellingen het vinkje (zichtbaar in afbeelding) aanzetten: Er is een aparte instelling voor zowel nieuw als gebruikt. |
Overig
|
|
Eerder kon er gekozen worden tussen de aanhef: ‘de Heer’ of ‘Mevrouw’. Dit is nu aangepast, nu kan er gekozen worden voor:
Zo is er 1 lijn in de aanhef en klopt deze grammaticaal gezien een stuk beter. |
|
|
Aan de ‘Totaal WO’ lijst zijn de kolommen ‘Is vervolgafspraak’, ‘Is herhaalbezoek’ en 'Reden herhaalbezoek' nu naast elkaar zichtbaar. Handig als op een van deze criteria gefilterd moet worden.
|
Bug-fixes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|