20-08-2024 Release notes v3.1

Laatste update: 23-08-2024 16:03

Release notes week 34

Deze release bevat diverse ontwikkelingen en bug-fixes.




 

Garantie

Nieuwe garantie ontwikkelingen

Met betrekking tot garantie zijn een aantal zaken ontwikkeld/verbeterd, die hieronder worden toegelicht:

Nieuwe garantie velden

We hebben een paar nieuwe garantievelden toegevoegd aan de digitale werkorder en deze beter gegroepeerd. Dit maakt het voor de garantieafdeling eenvoudiger en sneller om een claim in te dienen.

Binnen een KDO (klacht-diagnose-oplossing) hebben we de volgende velden toegevoegd:

 

  • Claimtype - eenvoudig zelf te configureren en kleuren toe te kennen.
  • Schadenummer - in te vullen door de monteur.
  • Schadesoort - in te vullen door de monteur.

Hieronder is te zien hoe deze op de DWO worden weergegeven.

Het eerste veld betreft de claim soort. Zodra hier op geklikt wordt, verschijnt er een keuzelijstje met de verschillende claimsoorten (incl. kleuren). Zie foto hiernaast als voorbeeld.

U kunt de claimsoorten zelf instellen via ‘Systeem > automotive > Claimtype. U kunt zelf bepalen welke types u toevoegt en welke kleur ze krijgen.

Naast de claimsoort staat het vakje ‘Sch. nr.’ waarin het schadenummer ingevuld kan worden.

Tot slot is er nog het vakje ‘Type’ waarin de schadesoort / schadetype ingevuld kan worden.

Het schadenummer en de schadesoort kunnen door de werkplaats worden ingevuld in de Mechanic App. Deze velden komen terug in de diagnose. Deze blijven ook bewerkbaar, nadat de diagnose gemeld is.

Vinkje ‘Garantie-onderdelen ingeleverd’

Er is een extra vinkje toegevoegd aan het tabblad ‘onderdelen’ op de werkorder:



Dit vinkje kan alleen gezet worden door iemand met magazijnrechten en kan gebruikt worden om te bevestigen dat garantie onderdelen ingeleverd zijn bij het magazijn. 

Dit vinkje is voor de garantiemedewerker te zien in:

  • De PDF
  • Het tabblad garantie

Garantie chatbot in de DWO

Onderdeel van de nieuwe garantie features is de integratie van de PON Garantie ChatBot in de Digitale Werkorder. Onder het tabblad ‘Garantie’ kunnen nu direct garantie gerelateerde vragen gesteld worden aan de ChatBot. 

Let op, deze chatbot zal eerst in pilot gaan bij een paar dealers, het kan dus zijn dat u deze nog niet direct gaat zien.

Garantie tabblad

Bovenstaande features zijn verwerkt in één overzicht voor de garantieafdeling onder het tabblad ‘Garantie’. Onder het kopje ‘Algemeen’ is de laatste klokdatum inclusief monteur te zien + het vinkje wat magazijn kan zetten zodra garantie-onderdelen zijn ingeleverd.

Let op, de kloktijden worden gevuld wanneer er gebruik gemaakt kan gaan worden van de Klok API. Het kan dus zijn dat deze niet direct gevuld worden.

Tot slot zijn hier ook de ‘Garantietaken’ en ‘ChatBot’ te vinden.

Garantie in PDF

De informatie wat betreft garantie wordt ook weergegeven in de PDF. Dit is helemaal onderaan te vinden onder het kopje ‘GARANTIE’, zoals op onderstaande foto is te zien.

Terugroepacties in het check-in formulier

Met de huidige wachttijden voor een afspraak is de kans toegenomen dat er een recall op de auto gekomen is, nadat de afspraak gemaakt is. Om te voorkomen dat er een recall gemist wordt, toont Syntec nu ook nog de openstaande recalls in het check-in formulier. 

Autoline recalls niet tonen

Recalls komen vanuit twee bronnen: PON & Autoline. Met een nieuwe instelling kunnen de recalls vanuit Autoline niet meer getoond worden. Deze instelling houdt wel rekening met de recalls die voertuigen markeren als Politie en SIV (Speciaal Interventie Voertuig), waardoor het voor de KCC duidelijk blijft welke debiteur gekozen moet worden.

Deze instelling staat standaard uit, neem contact met ons op als u deze instelling graag activeert.

Opvallende kleur van garantielabel

Het garantielabel heeft een meer opvallende kleur gekregen:

Receptie

SA-startpagina verbeteringen

We hebben de startpagina verder geoptimaliseerd, zodat u deze nog efficiënter kunt gebruiken. Hieronder vindt u de nieuwste verbeteringen:

Verbeteringen bij muis aanwijzing

Er is extra informatie toegevoegd, zoals:

  • Wachter tonen
  • Labels van collega’s (met initialen)
  • Deadline
  • Gepland tijdstip
  • Acties zichtbaar
  • Factuurstatus
  • Kilometerstand

Dagwissel

U kunt nu makkelijk van dag wisselen. Klik op de kalender om snel naar een dag in de toekomst of het verleden te navigeren.

De lichtoranje dag helpt u gemakkelijk terug te keren naar de huidige datum.

Wachters en Haal & Breng

We hebben de startpagina uitgebreid zodat u in één oogopslag kunt zien welke auto’s wachters zijn of Haal & Breng auto's betreffen. Dezelfde logica als in het planbord wordt gehanteerd:

  • Rode rand = Wachter
  • Blauwe rand = Haal & Breng

Filters

De filters op de SA startpagina zijn nu zo ingesteld dat ze onthouden worden, zelfs wanneer de pagina wordt ververst of u van pagina wisselt.

Volgorde nu op achternaam

De volgorde bij ‘Verwacht’ in de SA startpagina is aangepast en wordt nu gefilterd op achternaam. Dit geldt voor ‘Verwacht’ maar ook voor alle andere statussen, zoals bijvoorbeeld ‘Klaar voor check-out’.

Let op, Syntec kijkt naar de tweede naam. Dus zodra de klant bijvoorbeeld bekend is met twee voornamen in het systeem zal gefilterd worden op deze tweede voornaam.
 

Einddatum + tijd kunnen kiezen bij direct aanname

In de direct aanname is een extra feature toegevoegd! U heeft nu de mogelijkheid om bij het aanmaken van een werkorder zelf de einddatum en eindtijd in te stellen. Standaard wordt de deadline automatisch op een uur na de huidige tijd gezet, net zoals voorheen, maar nu met meer flexibiliteit voor uw planning.

 

Geblokkeerde debiteur

Geblokkeerde debiteur duidelijker tonen

Het is nu duidelijk te zien welke debiteuren geblokkeerd zijn. Tijdens het aanmaken van een werkorder:

In de werkorder:

In de werkorder ziet u een rode driehoek, wanneer u met de muis op de driehoek gaat staan, kunt u zien sinds wanneer de debiteur geblokkeerd is.

Bij het aanmaken blokkeren

Naast het tonen van een geblokkeerde debiteur is het nu ook niet meer mogelijk om een werkorder aan te maken met een geblokkeerde debiteur. Dit geldt zowel bij het maken van een afspraak als voor een direct aanname. U zal dan onderstaande foutmelding krijgen:

ICT / Key users

 

Verbeterde logging

Wanneer er een foutmelding werd getoond aan de voorkant kwam “Er is een fout opgetreden“ naar voren. Vaak zagen we vanuit een gebruiker een screenshot van deze generieke melding, wat vaak niet genoeg was om makkelijk het onderliggende probleem te achterhalen. In deze melding is nu een referentie geplaatst en deze referentie is ook te gebruiken in logs, sentry context, etc. Dit maakt het een stuk makkelijker om problemen op te lossen. Een voorbeeld van zo’n foutmelding is onderstaand bijgevoegd:

 

Verbetering media opslag (schijfruimte gebruik)

Het kwam in het verleden voor dat de schijven vol liepen door de grote hoeveelheid bestanden. Er valt hierin veel winst te behalen tijdens het upload proces. Zo is er een oplossing bedacht om de afbeeldingen en video’s al vooraf te kunnen comprimeren. Daarnaast zal ook het archief PDF worden gecompromeerd nadat deze is gegenereerd. Dit werd al gedaan, maar pas als schijfruimte nodig was. Hier is nu een script voor geschreven.

 

Asynchroon plaatsen van datestamp in video’s

Het kon voorheen lang duren voordat een video kon worden opgeslagen in de monteurs app. Door de datestamp asynchroon te plaatsen in video’s is dit issue opgelost. De gebruiker kan dit merken doordat het langer kan duren (ongeveer 1 minuut) voordat de datestamp in de video is geplaatst.

 

Optioneel: aflever werkorder automatisch door naar de receptie

Bij het melden van diagnoses bij afleverorders werden eerder de orders niet doorgezet naar de receptie vanaf het magazijn. 

In Syntec is nu een instelling bijgebouwd waarmee afleverorders toch automatisch vanaf het magazijn doorgezet worden naar de receptie. 

U kunt hiervoor in de werkplaats instellingen het vinkje (zichtbaar in afbeelding) aanzetten:

Er is een aparte instelling voor zowel nieuw als gebruikt.

Overig

 

Aanhef aangepast

Eerder kon er gekozen worden tussen de aanhef: ‘de Heer’ of ‘Mevrouw’. Dit is nu aangepast, nu kan er gekozen worden voor: 

  • Meneer
  • Mevrouw
  • Meneer en/of Mevrouw

Zo is er 1 lijn in de aanhef en klopt deze grammaticaal gezien een stuk beter. 

 

Toevoegingen ‘Totaal WO’

Aan de ‘Totaal WO’ lijst zijn de kolommen ‘Is vervolgafspraak’, ‘Is herhaalbezoek’ en 'Reden herhaalbezoek' nu naast elkaar zichtbaar. Handig als op een van deze criteria gefilterd moet worden.

Bug-fixes

 

Standaard debiteur instellen niet mogelijk

In verschillende gevallen was het niet mogelijk om de ‘standaard’ debiteur in te stellen met Core. Dit kwam doordat de omschrijving van de betreffende auto te lang was voor Autoline. Met de update is deze bug gefixt en wordt de debiteur wel als standaard ingesteld.

 

Issues afspraak maken pagina

Klantgegevens van afspraak niet overgenomen in pre-werkorder

PlanIT-gegevens niet altijd zichtbaar bij niet-matchende klant. Dit is nu aangepast, als de klantgegevens niet matchen zal het planIT blokje altijd getoond worden.

Klant wordt vervangen in pre-werkorder

Soms werd een klant vervangen in de pre-werkorder, terwijl deze niet vervangen zou moeten worden. Door een fix is dit issue opgelost en wordt in dit soort gevallen het rode mismatch-kader weer getoond.

 

Wijziging lessee niet meer mogelijk

Na de recente update van de partner widget is de functie om de lessee aan te passen weer beschikbaar!

 

 

U kunt nu eenvoudig de gegevens van de lessee wijzigen door op het potloodje te klikken.

 

 

Filmpjes kunnen niet worden opgeslagen

Het kon voorheen lang duren voordat een video kon worden opgeslagen in de Mechanic App. Dit is nu opgelost, waardoor de video weer snel opgeslagen kan worden. Let op: Het kan nu wel wat langer duren (ongeveer 1 minuut) voordat de datestamp in de video is geplaatst.

 

Lang laden na aanklikken ‘Magazijn WO’

Bij het kiezen van meerdere vestigingen in de ‘Magazijn WO’ pagina duurde het laden van data erg lang. Hier is nu een aanpassing voor gedaan, ook met het selecteren van meerdere vestigingen blijft het overzicht snel.

 

Volgorde van werkorders verspringt steeds in monteurs app

In de monteurs app kon het voorkomen dat de volgorde van werkorders voortdurend wijzigde en daardoor niet overeen kwam met de volgorde van het planbord. Dit is nu verholpen, de werkorders staan altijd weer in dezelfde volgorde in de Ipad als op het planbord.

 

Werkorder verspringt na akkoord geven op taak

Na het geven van ‘Akkoord’ op een taak in de Digitale Werkorder schoot de werkorder terug naar boven. Met een aanpassing is dit na deze update weer opgelost.

 

Verkeerde beschikbaarheid in werkplaats planbord

Wanneer een klus langer duurt dan gepland, werd eerder de extra tijd weer toegevoegd als tijd voor de monteur. Hierdoor leek het alsof deze monteur extra tijd op een dag had. 

 

Dit is nu gefixt: De tijd die boven de geplande tijd is, zal niet meer bij de tijd verwerkt worden: 

 

 

Bij direct aanname wordt er geen rekening gehouden met instelling om handtekening te verplichten

In de direct aanname wordt nu ook rekening gehouden met de verplichting om een handtekening te zetten bij check-in.

 

Bij mouse over valt de tekst in een diagnose/taak niet volledig binnen het scherm

Zodra je in de SA startpagina met de muis over een WO bewoog viel een lange diagnose/taak niet volledig binnen het scherm. Met deze update zal de tekst voortaan over meerdere regels worden uitgesmeerd, waardoor de tekst weer volledig binnen het scherm valt.

 

 

Diversen Klok API

  • Kilometerstand niet zichtbaar in de Core omgeving bij gebruik klok.
  • Aan de klok modal is een ‘Annuleer' knop toegevoegd. Zo kunt u de modal sluiten indien er geen actie uitgevoerd hoeft te worden.
  • Klok modal opent over huidige werkordernummer. Naast deze bugfix wordt nu ook in de pop-up getoond welke werkorder geopend is. Daarbovenop is die specifieke werkorder lichtgroen gemarkeerd, zie onderstaande foto.
  • Bij niet kunnen klokken wordt de werkorder eerst gesynchroniseerd met autoline en wordt er een nieuwe poging gedaan.


 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00