Hierbij willen we u informeren omtrent een update van Syntec met betrekking tot de Syntec Aftersales module.
Vanaf nu ook Monteursindexen beschikbaar in Syntec aftersales
Binnen aftersales is een nieuwe rapportage beschikbaar, de 'monteursindexen'.
U vindt deze via: Aftersales --> Monteursindexen of Aftersales --> Rapportages --> Monteursindexen.
Eenmaal per dag wordt de data vanuit Autoline opgehaald om monteursindexen te berekenen zodat deze kunnen worden weergegeven in de rapportage.
Het gaat hierbij om uren besteed ten opzichte van uren toegestaan (efficiency) van alle werkorders die volledig zijn uitgefactureerd.
In het rapport worden de laatste 6 maanden apart getoond, alsmede de laatste 3 voorgaande jaren (voor zover deze beschikbaar zijn) als totaal.
De kleuren worden bepaald aan de hand van de gemiddelde score van de laatste 12 maanden:
hoger dan de laatste 12 maanden = groen en lager dan de laatste 12 maanden = rood.
Let op, deze monteursindex is alleen zichtbaar voor:
Personen die geautoriseerd zijn voor controling en management (alle vestigingen)
Personen die geautoriseerd zijn als teamleader (geselecteerde vestigingen in Syntec HRM)
Dit is in te stellen onder HRM --> personen en groepering:
Uw Syntec keyuser kan u hiervoor autoriseren.
Update dagplanning overzicht
In dit overzicht kan de Service Adviseur zijn/haar werkorders (inclusief opmerkingen) gedurende de dag blijven volgen. Ook de receptie kan zien wat de status is van alle werkorders.
Zo kan de receptie bijvoorbeeld wachters informeren als de auto klaar is, en als er geen vragen meer zijn voor/van de service adviseur de auto meegeven aan de klant.
De dagplanning werkt alleen icm met Plan-IT. De werkorder status die getoond wordt is op basis van de status in Plan-IT.
Sinds de laatste update kan de werkplaatschef vanuit de dagplanning
werkplaats aangeven of de auto vandaag klaar zal zijn:
De receptie zal dit terugzien in de vorm van een icoon op de dagplanning receptie. (zie rode 1 in dagplanning receptie)
Tevens vindt u op de dagplanning werkplaats 2 nieuwe status knoppen: Express en Binnenvaller.
Dit zijn werkorders die normaal gesproken niet in Plan-IT staan, maar wel in de dagplanning
getoond kunnen worden als deze in Syntec op de werkorder als Express resp. binnenvaller worden
aangemerkt.
Door middel van het toepassen van de dagplanning tool van Syntec kunt u de communicatie tussen service adviseurs optimaliseren.
Nu ook: Werk in behandeling zichtbaar
Op de startpagina Aftersales is nu ook het overzicht "werk" in behandeling zichtbaar.
U vindt hier het openstaand werk wat normaal gesproken niet in de onderhanden werk lijst wordt getoond.
Het gaat hierbij om werkzaamheden waar niet op geklokt wordt, zoals bijvoorbeeld extra km huurauto, vervangend vervoer, etc.
In dit overzicht worden ook werkorders met 0-bedragen die zouden moeten worden opgeschoond in Autoline weergegeven.
Ziet u dit overzicht niet op uw startpagina Aftersales?
Klik dan op instellingen en zorg dat het vinkje bij "werk in behandeling" aan staat.
Verbeteringen rapportages Aftersales
Er zijn een aantal verbeteringen aangebracht op de urenrapportages zoals:
Algemeen: cijfers zichtbaar op de startpagina en de cijfers getoond onder rapportages zijn nagekeken door controller en geoptimaliseerd/aangepast waar nodig.
Efficiency in het team uren rapport is toegevoegd. (Aftersales --> rapportages --> uren --> uren team/uren totaal)
Nieuwe rapportages voor afwijkende loonregels (Aftersales --> rapportages --> facturatie --> afwijkende loon rgls.)
Lijst werkorder efficiency (Aftersales --> werkorders --> WO efficiency)
Wist u dat.... u ook To Do's kunt laten genereren voor APK?
Syntec checkt de werkorder en controleert de APK datum.
Indien er geen APK werkzaamheden op de werkorder staan, wordt er een To Do aangemaakt. U kunt zelf instellen op welk termijn u deze "To Do" wilt laten controleren. (Aantal dagen na afspraak datum waarin APK verloopt.)
U kunt deze "To Do" laten aanzetten door onze support desk. Geef hierbij ook aan als u eigen pakketten hebt voor de APK, zodat wij deze kunt uitsluiten.
Wist u dat... u gebruik kunt maken van het digitale driehoeksoverleg in Syntec?
Bij het openen van een werkorder in Syntec, is het tabblad "Driehoeksoverleg/Todo's" en het tabblad 'Algemeen' aangepast.
Dit is aangepast om het driehoeksoverleg, wat meestal een fysiek overleg is/was tussen de werkplaats, magazijn en receptie, te digitaliseren en optimaliseren.
Middels de knoppen OK en niet OK, kunnen partijen aangeven of zijn/haar taken voor de werkorder compleet zijn.
Tevens vindt u hier makkelijke snelkoppelingen naar KTV, ELSA en RDW. Indien de bandenmodule ook geactiveerd is, kunt u hier ook een snelkoppeling vinden naar het bandencontract van de klant.
Samenvattingen openstaande To Do's
Van veel Dealers kregen wij terugkoppeling dat er erg veel mails werden verstuurd vanuit Syntec omtrent alle To Do's. Hiervoor hebben we een oplossing ontwikkeld; Syntec kan ook 1 keer per dag één overzicht versturen met alle openstaande To Do's.
U krijgt dan 1 email met een lijst van alle openstaande To Do's en indien u als service manager bij 1 of meerdere werkplaatsen bent ingevuld worden ook alle openstaande To Do's van de betreffende werkplaats(en) in de email opgenomen.
U kunt deze eenmalige mail per dag laten instellen door onze Support desk. Stuur uw verzoek naar support@syntec-it.nl om dit te activeren.
Middels deze mail houden we u op de hoogte van de laatste updates m.b.t. Syntec. De belangrijkste informatie is in deze email beschreven. Heeft u nog vragen, kunt u altijd contact opnemen met onze support desk.
Heeft u deze nieuwsbrief ontvangen van uw collega?
Wij zien dat onze nieuwsbrief vaak wordt doorgestuurd naar andere collega's.
Indien u voortaan zelf de nieuwsbrief wilt ontvangen, stuur dan een email naar "support@syntec-it.nl" met in het onderwerp: "ik wil graag de nieuwsbrief ontvangen."