Vragen
- Kan ik het veld Ordernr Lease verplicht stellen?
- Wanneer verschijnt een auto in Syntec in de voorraad (c.q. wat is de bron binnen Autoline)?
- Wat doe ik met geannuleerde orders die al in Syntec staan?
- Wat betekent de actie 'Naar andere dealer' als je deze selecteert voor een voorraad auto en waar komt deze dan te staan?
- Is een prijs inclusief aflever/rijklaarkosten te vinden in Syntec?
- Als ik de stamkaart van een auto bekijk, zie ik dat sommige gegevens niet kloppen. Hoe kan ik dit verhelpen?
- Merk X heeft zijn/haar logo gewijzigd. Hoe werk ik dit bij in Syntec?
- We hebben een nieuwe vestiging. Hoe maak ik deze bekend in Syntec?
- De kleur van de auto wordt niet geladen in Syntec. Hoe lost ik dit op?
- Hoe stel ik in welke modellen in de verkoop nieuw startpagina zichtbaar zijn?
Vraag 1: Kan ik het veld Ordernr Lease verplicht stellen?
Antwoord: Het veld Ordernr Lease kan verplicht gemaakt worden wanneer de eigenaar in een order van het type leasemaatschappij is, dit kunt u aangeven in Autoline zoals hieronder uitgelegd.
Wanneer ingeschakeld controleert Syntec ook of het Ordernr Lease reeds voorkomt in een order van dezelfde leasemaatschappij, aangezien dit altijd uniek is.
Om het veld Ordernr Lease verplicht te stellen zijn een aantal stappen nodig.
Zet alle leasemaatschappijen in Autoline op status Leasemaatschappij (H).
Stuur vervolgens een ticket naar support@syntec-it.nl om deze instelling te activeren.
Vraag 2: Wanneer verschijnt een auto in Syntec in de voorraad (c.q. wat is de bron binnen Autoline)?
Antwoord:Het wordt gefilterd op de Autoline-voorraad met de volgende criteria:
status: A | B | C | O
voortgangscode: A | D | S
Mocht het dus zo zijn dat een auto niet verschijnt binnen Syntec, controleer eerst of de auto in Autoline de juiste status en voorgangscode heeft.
Vraag 3: Wat doe ik met geannuleerde orders welke al in Syntec staan?
Antwoord: Indien een order geannuleerd wordt, maar wel al in Syntec is "opgehaald" dient deze in Autoline status X te krijgen en kan hij in Syntec op status inactief gezet worden. (om vervuiling tegen te gaan)
Vraag 4: Wat betekent de actie 'Naar andere dealer' als je deze selecteert voor een voorraad auto en waar komt deze dan te staan?
Antwoord: Indien een auto fysiek wordt 'overgedaan' naar een andere dealer, wilt u deze informatie ook in Syntec verwerken. Met de status 'Naar andere dealer' wordt de auto afgewikkeld binnen Syntec. Je kan ze nog wel terugvinden onder Verkoop > Nieuw > Verkoopadm. > Overgedaan.
Vraag 5: Is een prijs inclusief aflever/rijklaarkosten te vinden in Syntec?
Antwoord: Deze prijs is niet standaard beschikbaar maar kan tot stand komen door het veld 'internet prijs' (op tabblad internet) in te vullen. In het veld 'interne opmerkingen' kunnen de prijs/kosten verder gespecificeerd worden.
Vraag 6: Als ik de stamkaart van een auto bekijk, zie ik dat sommige gegevens niet kloppen. Hoe kan ik dit verhelpen?
Antwoord: Als u op de knop Auto synchroniseren klikt, worden de gegevens opgehaald uit Autoline en wordt de stamkaart van Syntec ermee gesynchroniseerd.
Let op! Als de gegevens in Autoline verkeerd staan, dan zal Syntec dit ook verkeerd overnemen. Zorg er dus eerst voor dat alles in Autoline correct staat. Mocht het dan toch zo zijn dat de gegevens hierna nog steeds niet kloppen, kunt u contact opnemen met onze support afdeling.
Als u merkt dat er meerdere auto's zijn met verkeerde gegevens, kunt u via Verkoop > Nieuw > Orders > Totaal de auto's selecteren door het vakje in de eerste kolom aan te vinken en vervolgens bij acties te kiezen voor 'Auto synchroniseren'.
Vraag 7: Merk X heeft zijn/haar logo gewijzigd. Hoe werk ik dit bij in Syntec?
Antwoord: Zoek het merk op onder Systeem > Customizing > Automotive > Auto > Merken en klik het open.
- Klik naast Logo op het verrekijker-icoon
- Klik in de pop-up in de mappenstructuur naar: data - automotive - merk-logos
- Klik op de knop Upload
- Selecteer het juiste bestand op uw computer en klik OK
- Selecteer nu het juiste bestand door het aan te klikken. Indien nodig, kunt u zoeken in de zoekbalk bovenaan
- Herhaal deze handelingen voor Logo 32x32.
Vraag 8: We hebben een nieuwe vestiging. Hoe maak ik deze bekend in Syntec?
Antwoord: Om te beginnen is het zaak dat u deze vestiging aanlegt onder Crm > Vestigingen. Het hierop volgende formulier heeft een aantal velden, hieronder vatten we de meest relevante samen:
- Sleutel: dit is een waarde als 200XXX, waarbij XXX voor het vestigingsnummer staat. Dit veld word o.a. gebruikt voor de voorraad-nieuw XML
- Naam: de naam van de vestiging, zoals deze overal in Syntec (bijv. op de order) word getoond
- Vak "Adres" en "Contactgegevens": de NAW-info van de vestiging. Word op diverse plaatsen in Syntec gebruikt. Met de knop "Google Maps" berekent u automatisch de coördinaten via Google Maps
- Opties:
- Is verkoop vest.: hiermee geeft u aan dat op deze vestiging auto's worden verkocht
- Is afterales vest.: hiermee geeft u aan dat deze vestiging meedraait in de Aftersales-module. Merk op dat na het aanleggen van de vestiging, additionele configuratie nodig is via Aftersales > Configuratie > Vestigingsinfo
- Is bandenwissel vestiging: hiermee maakt u de vestiging actief voor/in de bandenmodule. Het afroepen van banden word mogelijk, en de vestiging word getoond op de wisselsite (indien van toepassing)
- Is CM vestiging: hiermee geeft u aan dat de vestiging meedraait in Syntec CM. Deze word bijvoorbeeld selecteerbaar in adresselecties
- Vak "Auto wheeler delta":
- Autodata ClientID: het nummer dat Syntec gebruikt bij het opvragen van de occasion-data bij Hexon
- Autodata gebruiker: Autodata inlognaam
- Autodata ww: Autodata wachtwoord
- Gebruik AWD als bron: indien staat ingesteld dat Autoline leidend is, kunt u met dit vinkje aangeven dat alle occasion-voorraad van deze vestiging direct in de occasionlijst mag komen. Let op, dat deze auto's hierdoor geen VSB-nr krijgen en u ze niet verkocht kunt melden vanuit de occasion-lijst.
- Vak "Autoline": (LET OP: deze velden zijn van groot belang in de synchronisatie met Autoline. Zorg dat dit nummer correct is en dat het nummer overeenkomt met het Autoline ID)
- Autoline ID: bijvoorbeeld: 10
- Autoline CID: bijvoorbeeld: 010
Vraag 9: De kleur van de auto wordt niet geladen in Syntec. Hoe los ik dit op?
Antwoord: Het kan zijn dat de auto te vinden is in syntec, maar dat de kleur leeg blijft, terwijl deze wel goed staat in Autoline. Om dit op te lossen klikt u op "Auto synchroniseren" in de order onder tabblad algemeen. Syntec gaat nu nogmaals synchroniseren met de gegevens in Autoline en haalt de kleur op.
Let op! Als er iets in Autoline verkeerd staat, dan zal Syntec dit ook verkeerd overnemen. Zorg er dus eerst voor dat alles in Autoline correct staat. Mocht het dan toch zo zijn dat de gegevens hierna nog steeds niet kloppen, kunt u contact opnemen met onze support afdeling.
Als u merkt dat er meerdere auto's zijn met verkeerde gegevens, kunt u via Verkoop > Nieuw > Orders > Totaal de auto's selecteren door het vakje in de eerste kolom aan te vinken en vervolgens bij acties te kiezen voor 'Auto synchroniseren'.
Blijft kleur toch leeg in Syntec? Dan staat er waarschijnlijk iets niet helemaal goed in Autoline. In Autoline zijn er twee vakken om kleur in te vullen: de omschrijving van de kleur en de kleurcode. Deze eerste (omschrijving van de kleur) dient ingevuld te zijn om de kleur binnen te halen in Syntec.
Vraag 10: Hoe stel ik in welke modellen in de verkoop nieuw startpagina zichtbaar zijn?
Antwoord: U kunt nu zelf modellen selecteren, om op de "verkoop nieuw startpagina" te tonen onder de kop "verkocht per model":
- Ga naar systeem > customizing > automotive > auto > modelgroepen
- Zet een vinkje bij "zichtbaar op verkoop rapport"