KVS Startpagina

Laatste update: 17-04-2024 17:09

Basis

De KVS startpagina biedt verkopers de mogelijkheid om in een oogopslag te zien hoe het staat met de klanten die aan een specifieke verkoper zijn toegewezen. Deze startpagina bevat daarom veel verschillende elementen die we hieronder bespreken. 

Elementen van de startpagina

 

Inplannen voor aflevering

Hier ziet u voor uw klanten, per vestiging, welke auto's gereed zijn voor inplanning. Door op een auto te klikken opent de detailweergave waar u vervolgens in de bovenste balk kunt kiezen voor inplannen (zie instructie order inplannen voor aflevering voor meer uitleg hierover). 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Orders deze week

In dit element worden al uw verkooporders van de huidige week getoont (maandag - zondag). Door op een order te klikken kunt u alle details zien.

Afleveringen

Hier vindt u een overzicht van uw geplande afleveringen. Klik op order om deze te openen. Vervolgens is het mogelijk om via de directe koppelingen op de startpagina naar de agenda te gaan om te zien in hoeverre de order klaar is om afgeleverd te worden.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Orders

In deze weergave kunt u uw orders volgen, deze zijn voor u gegroepeerd. Door op een groepering (Binnen, Ingepland, Besteld, Transport) te klikken wordt het blok uitgeklapt.

Door vervolgens op een auto te klikken opent de detailweergave.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag en morgen in de werkplaats

In dit overzicht kunt u al uw werkorders zien die de huidige dag en de dag daarna ingepland staan in de werkplaats. U ziet de tijd, datum, klantnaam, kenteken, merk en type auto. Klik op het desbetreffende item om de werkorder details te zien. 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Medewerker wisselen (indien geautoriseerd)

Hier kunt u middels de dropdown een medewerker selecteren en vervolgens ziet u de KVS startpagina van de betreffende medewerker.

Medewerkers kunnen aan deze lijst worden toegevoegd in het tabblad HRM > HRM > klik in het kopje 'extra persoonsgegevens" het vinkje "KVS medewerker" aan. 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Directe koppelingen

Dit blok toont een aantal directe links naar veelgebruikte pagina's. Door op de link te klikken opent de betreffende pagina direct.

 

  • Klantenkaart: hier kunt u een bestaande Partner(klant) zoeken, of een nieuwe Partner aanmaken.
  • Syntec haalt alle klanten op uit Autoline en als u hier een nieuwe klant aanmaakt schrijft Syntec deze ook terug naar Autoline.
  • Op de klantenkaart, vindt u alle klantgerelateerde informatie zoals gekoppelde voertuigen, KVS Items van deze klant, notities en verzonden e-mails. Tevens kunt u hier direct een brochure versturen naar de klant door middel van de knop’ folder’.
  • Agenda: hiermee opent u de agenda in de huidige week, u ziet hier direct alle relevante afspraken.
  • Orders: hiermee opent u de weergave Mijn orders (Nieuw), waar u direct uw lopende orders ziet.
  • Gebruikt: hiermee opent u de Startpagina Gebruikt, waar u informatie over de occasions ziet.
  • Voorraad: hiermee opent u de pagina Voorraad gebruikt online (Occasionlijst).
  • Nieuw: hiermee opent u de Startpagina Nieuw, waar u informatie over nieuwe auto's ziet.
  • Voorraad: hiermee opent u de Voorraad nieuw (Voorraadlijst) waar u de actuele voorraadlijst kunt inzien.
  • Actie: hiermee opent u de Actielijst.

----------------------------------------------------------------------------------------------

KVS

In deze weergave vindt u de huidige Kvs items terug, gegroepeerd in een aantal categorieën:

Offerte, Lead, Kvs en 12-48 maanden calls.

Het bolletje voor de klantnaam kan drie kleuren hebben:

  • Groen: het item is net aangemaakt en wacht op verwerking
  • Oranje: het item is na een dag nog niet verwerkt
  • Rood: het item staat te lang open

Om een KVS item af te handelen kunt u deze openen door erop te klikken.

Toekomstige leads

In het blok KVS items is een menu optie ingebouwd waarmee je de toekomstige leads van de aankomende maand kunt zien.

Wanneer u hierop klikt krijgt u een voorbeeld van de lead te zien.

Vanuit dat formulier kunt u ook kiezen om de lead direct te activeren en op te nemen in uw lopende leads.

Syntec zal de lead automatisch terugzetten als de herinneringsdatum is bereikt.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Salesfunnel inbox (Open)

Let op! Het kan voorkomen dat een medewerker wel het blokje 'Salesfunnel inbox (open)' kan zien, maar dat hier geen, of niet alle items in komen. Houd er rekening mee dat in dit overzicht alleen de automerken staan, waartoe de medewerker rechten heeft gekregen onder hrm > medewerkers > tabblad hrm > merken.

In dit overzicht ziet u de salesfunnel inbox items die not niet zijn toegewezen aan een medewerker.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Taken 

Onder het kopje Taken verschijnen items die aandacht van u als verkoper vereisen. Deze taken kunnen worden opgevolgd door erop te klikken. Er opent dan een venster genaamd KVS partner taak. Via deze pagina kan de taak behandeld worden. Zodra dit gebeurd is verdwijnt de taak uit de lijst. 

----------------------------------------------------------------------------------------------

KTV

Middels een koppeling met het NIPO worden alle KTV (Klant Tevredenheid) Rapporten ingelezen en verwerkt. Deze worden gekoppeld aan de klanttevredenheid van de verkoper na de happy call. Zo kunt u direct zien of de NIPO resultaten overeenkomen met de happy calls van de verkoper.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Auto ophalen (indien geautoriseerd)

Een order in Autoline kan opgehaald worden in Syntec door middel van bovenstaande ‘Auto ophalen’. Hierbij vult u het VSB-nummer in en klikt u op ‘Ophalen’. Hiermee haalt Syntec de order op vanuit Autoline. Zodra een auto is opgehaald in Syntec wordt deze elke dag gemonitord aan de hand van de Dispo lijst.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00