Vragen
We proberen deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Staat uw vraag er niet bij? Dan staan we u graag te woord, dit kan per telefoon op 033 - 711 57 11 of per mail op support@syntec-it.nl
- Ik wil ook nieuwe auto's (demo en vooraad auto's) adverteren, maar deze staan niet op mijn occasionslijst en verschijnen daarom in de lijst "Niet in Syntec".
- Ik wil mijn occasionlijst opschonen omdat hier niet goed mee gewerkt is in het verleden, hoe doe ik dat?
- Op de offertes die ik verstuur of print, is de vestiging niet zichtbaar en/of de algemene gegevens van de vestiging zijn niet gevuld.
- Op de offerte staat een standaard tekst mbt klantgegevens. Kan ik deze ook wijzigen?
- In de occasion-app is de dropdown voor het kiezen van een kanaal leeg. Hoe kan dit?
Vragen occasion offerte tool - Waar kan ik de occasion tool vinden ?
- Op de offerte verschijnt een geldigheidsdatum, waar kan ik deze instellen?
- Waar kan ik mijn pakketten en bijbehorende prijzen instellen?
- Hoe kan ik mijn offerte opvolgen? Wanneer wordt er een lead aangemaakt?
- Wat gebeurt er met de voorraad order in de occasionlijst bij een contract?
- Op de offerte die ik verstuur is sommige informatie bovenaan (header) leeg, hoe kan dat?
- Ik kan geen pakket selecteren. Wat moet ik doen?
- De autolijst bevat geen auto's of niet de juiste auto's. Hoe kan ik dit gevuld krijgen?
- Ik kan een auto niet ophalen vanuit de Occasion-App
- Hoe krijg ik de occasion app op mijn tablet of telefoon?
- Waar kan ik het document van de leveringsvoorwaarden aanpassen?
Vraag 1: Ik wil ook nieuwe auto's (demo en vooraad auto's) adverteren, maar deze staan niet op mijn occasionslijst en verschijnen daarom in de lijst "Niet in Syntec".
Antwoord: Syntec koppelt met Wheelerdelta en haalt hier alle auto's op. Als auto's wel op wheelerdelta staan, maar niet in Syntec, dan komen deze auto's in deze lijst. Dit kan worden voorkomen door bij deze auto's in wheelerdelta het veld "extern nummer" te gebruiken en hier "nieuw" of "new" in te vullen. Syntec slaat deze dan over.
Vraag 2: Ik wil mijn occasionlijst opschonen omdat hier niet goed mee gewerkt is in het verleden, hoe doe ik dat?
Antwoord: Het opschonen van de occasionlijst doet u door de volgende stappen te volgen:
1. Zorg eerst voor een dump uit de occasionlijst met de status "X en F" (final)
2. Vul deze lijst aan in excel met de vestiging, verkoper, orderdatum, afleverdatum en de status "afgeleverd."
3. Wanneer de auto status X heeft, moet gecontroleerd worden of de auto ook echt verkocht is. (Indien niet verkocht, moet deze worden aangeleverd worden bij de Syntec Support desk)
4. Verwerk de auto via import per kolom (zie kennisbank: werkinstructies)
Vervolgens haalt Syntec IT - support desk de rest van de overgebleven auto's in de occasionlijst leeg.
Daarna kan de dealer vanuit de Autoline voorraad de occasionlijst opnieuw vullen (zie proces) en vervolgens kan de occasionlijst gebruikt worden volgens procedure verkoop gebruikt. (verkocht melden etc.)
De dealer kan hierin zelf veel doen, maar uiteraard ook de hulp van de support desk inschakelen. Tegen vergoeding op uurbasis kan hierin ondersteund worden.
Vraag 3: Op de offertes die ik verstuur of print, is de vestiging niet zichtbaar en/of de algemene gegevens van de vestiging zijn niet gevuld.
Antwoord: de betreffende medewerker die de offerte heeft verstuurd, is niet gekoppeld aan een vestiging. Dit kan gewijzigd worden door naar het profiel van de medewerker te gaan en onder het tabblad "HRM" een vestiging kiezen.
Vraag 4: Op de offerte staat een standaard tekst mbt klantgegevens. Kan ik deze ook wijzigen?
Antwoord: Deze tekst is niet te wijzigen, omdat dit de landelijke koppeling betreft voor het ophalen van klantgegevens. Het is verplicht dit te vermelden op de offerte.
Vraag 5: In de occasion-app is de dropdown voor het kiezen van een kanaal leeg. Hoe kan dit?
Antwoord: Het is nu mogelijk per kanaal aan te geven of dit zichtbaar mag zijn in de Occasion-App.
Via systeem > customizing > automotive > salesfunnel > kanalen kan helemaal aan de rechterkant per kanaal het vinkje Selecteerbaar voor app aangezet worden. Als dat gebeurd is, verschijnt het kanaal in de Occasion-App in deze dropdown.
Vraag 6: Waar kan ik de occasion tool vinden ?
Antwoord: Wanneer je de volgende rechten bezit, zal de occasion tool zichtbaar zijn in Syntec:
- Occasion APP
- Verkoper OF/EN Verkoop administratie
Vraag 7: Op de offerte verschijnt een geldigheidsdatum, waar kan ik deze instellen?
Antwoord: Deze geldigheid is vast gezet op twee weken en is niet instelbaar.
Vraag 8: Waar kan ik mijn pakketten en bijbehorende prijzen instellen?
Antwoord: In de offerte module is het mogelijk afleverpakketten te vullen, de standaard installatie komt met 2 pakketten, namelijk:
- Plus pakket
- Basis pakket
De pakketten zijn aan te passen onder Systeem -> Customizing -> Automotive -> Order -> Afleverpakketten.
Het vinkje "standaard" geeft aan wek pakket vooraf zal worden geselecteerd, als u vanuit de autolijst een auto kiest.
Het is noodzakelijk om per pakket, per modelgroep een eigen prijs te specificeren. dit kan onder het kopje : Systeem -> Customizing -> Automotive -> Order -> Afleverpaketten koppeling.
Als de pakketen niet zijn ingericht per model, kunt u geen offerte maken.
Vraag 9: Hoe kan ik mijn offerte opvolgen? Wanneer wordt er een lead aangemaakt?
Antwoord: Voor elke offerte zal een lead worden aangemaakt. Mochten er twee offertes voor dezelfde klant worden aangemaakt dan komen deze samen onder één lead.
Als er in de offerte tool een contract wordt aangemaakt (contract printen/emailen/tekenen) zal de lead automatisch op gekocht komen te staan.
Vraag 10: Wat gebeurt er met de voorraadorder in de occasionlijst bij een contract?
Antwoord: Als er een contract word aangemaakt zal op de voorraad order in de occasionlijst het vinkje "VOVF" (verkocht onder voorbehoud financiering) aangezet worden. In de opmerking zal komen te staan hoe het contract is gemaakt (geprint/per email of getekend).
Vraag 11: Op de offerte die ik verstuur is sommige informatie bovenaan (in de header) leeg, hoe kan dat?
Antwoord: Controleer eerst of de medewerker die de offerte maakt gekoppeld is in Syntec -> HRM aan een vestiging.
Controleer vervolgens of bij deze vestiging alle informatie gevuld is. Dit kunt u vinden onder CRM -> vestigingen.
Let er op dat Syntec zaken als KvK-nummer ophaalt a.d.h.v. de gekoppelde vestiging-partner, het is daarom zaak dat onder "Partner" een geldige partner (organisatie) gekoppeld staat.
Vraag 12: Ik kan geen pakket selecteren. Wat moet ik doen?
Antwoord: Controleer of u zowel de pakketten als de afleverpakket koppeling heeft ingericht per model.
De pakketten zijn aan te passen onder : Systeem -> Customizing -> Automotive -> Order -> Afleverpaketten
De pakketkoppelingen zijn te vinden onder: Systeem -> Customizing -> Automotive -> Order -> Afleverpaketten koppeling.
Wij krijgen vaak de vraag om de afleverpakketten voor de dealer aan te maken, echter het inrichten van de pakketten met bijbehorende prijs de verantwoordelijkheid van de dealer zelf. Syntec kan deze verantwoordelijkheid m.b.t. prijsbepaling niet dragen.
Vraag 13: De autolijst bevat geen auto's of niet de juiste auto's. Hoe kan ik dit gevuld krijgen?
Antwoord: Dit komt doordat de occasionlijst niet is bijgewerkt met Autoline / Wheelerdata. Zo kunt u de occasionlijst bijwerken:
In Autoline:
- maak het voertuig kenbaar in autoline
- Zodra er van te voren bepaald kan worden of het een handelsauto is, is het aan te raden om dit direct in de voertuigadministratie van Autoline aan te geven. Zo kunt u later in het proces gemakkelijker uw occasionlijst bijwerken en uw ingekochte auto’s controleren.
Dit kan via het tabblad “Verkoop details” en dan het veld “Verkoopsoort” op “Handel” zetten.
- Elk uur draait er een synchronisatie van de autoline voorraad naar de Syntec autoline voorraad.
- Wanneer je over de juiste rechten beschikt kun je deze run ook handmatig draaien via geplande taken monitor -> Voorraad gebruikt interface. Deze lijst is te vinden via Verkoop -> Gebruikt -> Voorraad -> Autoline voorraad.
In Syntec:
- Controleer in "voorraad gebruikt autoline" welke voertuigen er op de financiële voorraad staan en welke nog geen order zijn. (filters dienen ingesteld te staan op "fin. Vrd. -> 1" en "Is Order -> = N")
- Controleer wekl voertuig op de financiele voorraad staan en geen order zijn, maar niet in de occasionlijst staan. (filters dienen ingesteld te staan op "fin. Vrd. -> 1" en "Is Order -> = N" en "Occ. Lijst --> = N")
- Kijk welke voertuigen nog niet op de occasionlijst staan en voeg deze toe. Gebruik dezelfde filters als bij de vorige stap. Wanneer je in Autoline de handels voertuigen op de correcte “Verkoopsoort” hebt gezet kun je een extra filter toevoegen. (Niet gelijk aan H (handel))
Verkoop type --> !=H
- U krijgt nu een lijst die aan de occasionlijst toegevoegd kan worden.
- Voeg deze lijst toe door de desbetreffende auto's te selecteren en bij "Actie" "toevoegen aan voorraad" te selecteren.
- De voertuigen worden toegevoegd aan de occasionlijst.
Let op. Controleer af en toe ook welke auto's er aangemaakt zijn, maar niet op de financiële voorraad staan. Dit zijn meestal inruil auto's die nog via een order komen.
Vraag 14: Ik kan een auto niet ophalen vanuit de Occasion-App
Antwoord: Waarschijnlijk is de auto niet toegevoegd aan de occasionlijst. U kunt dit als volgt controleren/verwerken:
- Ga naar Verkoop > Gebruikt > Voorraad > Autoline voorraad
- Zoek de auto o.b.v. kenteken
- Het vinkje Occ. lijst zal nu uit staan
- Selecteer de auto en kies onder acties voor toevoegen aan voorraad.
Vraag 15: Hoe krijg ik de occasion app op mijn tablet of telefoon?
Antwoord: De occasion app hoeft niet geinstalleerd te worden op een laptop of tablet, maar werkt vanuit uw browser (zie het als een mini-website). U kunt de app dus bereiken met een url.
- Ga met via uw computer naar Verkoop --> Gebruikt --> Occasion app
- De app opent zich nu op uw computer
- Open ondertussen de browser van uw telefoon/tablet
- Kopieer de link van de app op uw computer en plak deze in de browser van uw telefoon/tablet (zelf de url overtypen is ook mogelijk)
- Het inlogscherm van de app opent zich nu op uw telefoon of tablet, log in met uw Syntec-login
- U kunt de app nu gebruiken
Vraag 16: Waar kan ik het document van de leveringsvoorwaarden aanpassen?
Antwoord: U kunt het document zelf uploaden via de Verkenner linksonderin. Als u deze heeft geopend, kunt u gaan naar de map data/automotive. Via de knop uploaden kunt u uw eigen document van de leveringsvoorwaarden toevoegen. Vervolgens zult u contact moeten opnemen met onze helpdesk (support@syntec-it.nl) en die zullen dit document koppelen aan de app.