Hierbij willen we u informeren omtrent nieuwe ontwikkelingen rondom Syntec. Het betreft ontwikkelingen over de module Aftersales en Magazijn.
Ontwikkelingen Magazijn module Syntec
In samenwerking met Pon Dealer zijn de volgende verbeteringen toegevoegd aan de Syntec Aftersales magazijn module.
Nieuw overzicht: Backorders zichtbaar
Een nieuw overzicht in Magazijn --> Backorders. De onderdelen die in nalevering staan zijn hier inzichtelijk. Syntec krijgt elk uur een update vanuit Leusden. De lijst is vestigings overkoepelend met daarbij de mogelijkheid op filteren en sorteren op vestiging/orderdatum/onderdeelnummer etc.
Pon Dealer heeft als pilot deze koppeling met PAH getest, bij andere dealers is deze lijst nu nog leeg.
Syntec zal voor alle dealers die de magazijn module afnemen een koppeling bij PAH aanvragen zodat deze ook op korte termijn bij elke dealer geactiveerd kan worden.
Syntec overlegt met PAH of op basis van deze informatie de koppeling met werkorder gemaakt kan worden, zodat de backorder ook in het overzicht voor driehoeksoverleg getoond kan worden.
Nieuw overzicht: Magazijn --> Omzet (toelichten)
Dit overzicht geeft alle gefactureerde omzet regels weer welke een negatieve marge hebben.
In de kolom ‘Reden’ kan een notitie worden gemaakt om een verklaring en/of actie vast te leggen indien u hiervoor geautoriseerd bent.
Kolommen toegevoegd bij Omzet (details)
Bij omzet (details) zijn twee kolommen toegevoegd. De eerste is om te kunnen zien of het een elektrisch voertuig betreft ja of nee. Het staat vermeld in de kolom ‘E.V.?’. Deze informatie vergemakkelijkt analyses op deze type voertuigen.
De andere nieuwe kolom is ‘Afgeleverd door’, hier is zichtbaar welke medewerker het deel heeft uitgegeven(leverbon).
Startpagina aangepast: Voorraad en courantheid samengevoegd in één blok
Het overzicht voorraad en courantheid is samengevoegd, daarnaast is in dit overzicht ook NA/NAB toegevoegd. Hierin is zichtbaar wat het percentage PON onderdelen is dat wel of niet automatisch beleverd wordt (PON automaat.) Op basis hiervan kan je het risico inschatten doordat je weet wat in aanmerking komt voor automatische retourname.
Lijst verwijderde delen
De regels die verwijderd zijn van de werkorder(s) kunnen vanaf heden een status ‘gecontroleerd’ gegeven worden. Door te klikken op de startpagina, op het aantal verwijderde delen komt u in de lijst met verwijderde delen terecht, waar deze op gecontroleerd kunnen worden gezet.
Degene die gecontroleerd zijn zullen niet meer worden weergegeven op de startpagina. Hierdoor blijft de lijst overzichtelijk en wordt voorkomen dat de retourname dubbel wordt gecontroleerd.
Bij Magazijn --> Verwijderde WO delen --> Totaal worden alle verwijderde regels zichtbaar waar ook zichtbaar is wie wanneer welke regels heeft gecontroleerd.
Digitale facturatie (EDM)
Bij ‘Nora klanten’ is een extra kolom toegevoegd om te kunnen zien of een klant op digitaal factureren (EDM) staat ingesteld.
Het zal zichtbaar zijn wanneer een magazijnfactuur of verzamelfactuur als dusdanig staat ingesteld. Op de klantenkaart bij het tabblad Onderdelendienst is een gespecificeerd overzicht beschikbaar zodat je kan zien voor welke vestigingen/factuurtypes/modules.
Wist u dat... u de Nora aangifte via Syntec kunt versturen?
Op Nora startpagina vindt u onderaan een blok "NORA Aangifte" Hier kunt u een claimbestand downloaden om te versturen naar PAH om uw NORA aangifte te doen.
Indien u nog vragen hebt omtrent inrichting in Autoline, kunt hier voor de documentatie opvragen via onze support afdeling.
Overige Aftersales verbeteringen
Werkplaatsagenda - filter per chef
In sommige werkplaatsen wordt gewerkt met meerdere chefs. Om de werkorders van de 'eigen' monteurs inzichtelijk te kunnen maken is een filter per chef toegevoegd:
De naam van de monteur op een WO wordt gebaseerd op PlanIt gegevens.
Dit filter wordt automatisch geactiveerd als in de lijst met monteurs (zie Aftersales\configuratie) de naam van de chef wordt toegevoegd:
Werkplaatsagenda - WO tonen volgens datum Autoline en Plan-IT
Wanneer de afspraakdatum in Autoline en Plan-IT van elkaar afwijken (bijv. als bij een vervolgafspraak alleen de Plan-IT datum wordt bijgewerkt) wordt de werkorder in de werkplaatsagenda volgens datum Autoline getoond.
Door activatie van een configuratie item is het mogelijk om de WO ook op de afspraakdatum volgens Plan-IT te tonen:
Onze helpdesk kan dit desgewenst voor u instellen. Door de extra berekeningen kan de werkplaatsagenda wel iets langer tijd nodig hebben om de laden.
Bedankt voor uw aandacht!
Middels deze mail houden we u op de hoogte van de laatste updates m.b.t. Syntec. De belangrijkste informatie is in deze email beschreven. Heeft u nog vragen, kunt u altijd contact opnemen met onze support desk.
Heeft u deze nieuwsbrief ontvangen van uw collega?
Wij zien dat onze nieuwsbrief vaak wordt doorgestuurd naar andere collega's.
Indien u voortaan zelf de nieuwsbrief wilt ontvangen, stuur dan een email naar support@syntec-it.nl met in het onderwerp: "ik wil graag de nieuwsbrief ontvangen."