FAQ

Laatste update: 29-07-2024 15:16

Vragen

  1. Hoe maak ik een nieuwe betaling aan?
  2. Hoe verstuurd ik een betaalverzoek naar de klant? 
  3. Hoe weet ik of een klant betaald heeft?
  4. Hoe kan ik het standaard template aanpassen?

Vraag 1: Hoe maak ik een nieuwe betaling aan?

  1. Ga naar Magazijn > iDeal betalingen (of financiele administratie > betaal verzoeken (open)) en klik op ‘nieuw’
  2. Bij ‘type’ zult u meestal kiezen voor algemeen (later kunnen hier nog bijvoorbeeld de verkoopafdeling of aftersales aan toegevoegd worden.
  3. U kunt alvast een klant koppelen, dan heeft u bij het versturen van de mail het emailadres al tot uw beschikking.
  4. Kies de vestiging
  5. Kies een bedrag
  6. Vul het factuurnummer (of wanneer deze niet bekend is het WO-nummer) in
  7. Sla het formulier op
  8. Het formulier is nu terug te vinden in het overzicht, maar de mailing is nog niet verstuurd naar de klant

Vraag 2: Hoe verstuur ik een betaalverzoek naar de klant?

  1. Ga naar Magazijn > iDeal betalingen
  2. Zoek de betaling op die u wilt versturen
  3. Klik op het icoon van de brief in de tweede kolom
  4. Er opent nu een nieuw scherm met een standaard mail template
  5. Kies het juiste template
  6. Vul het ‘vanaf’ e-mailadres in
  7. Wanneer u bij het aanmaken van de betaling een klant heeft gekoppeld ziet u bij ‘naar’ de e-mailadressen van de klant staan. U kunt deze kiezen of anders een alternatief e-mailadres invullen
  8. Pas het template aan zoals u wilt
  9. Klik nadat alles is ingevuld op ‘versturen’
  10. De mail wordt nu verzonden naar de klant


Vraag 3: Hoe weet ik dat een klant betaald heeft?

Zodra de klant de betaling heeft verwerkt wordt hij/zij naar een pagina geleid waar zichtbaar is dat de betaling is gelukt. In Syntec kunt u zien dat de betaling is gelukt doordat er een vinkje bij de kolom ‘betaald’ komt te staan in het overzicht. Daarnaast veranderd de betaal status naar ‘paid’. 


Vraag 4: Hoe pas ik het standaard template aan?

  1. Ga naar Magazijn > iDeal betalingen (of financiele administratie > betaal verzoeken (open)) en klik op ‘nieuw’
  2. Bij ‘type’ zult u meestal kiezen voor algemeen (later kunnen hier nog bijvoorbeeld de verkoopafdeling of aftersales aan toegevoegd worden.
  3. U kunt alvast een klant koppelen, dan heeft u bij het versturen van de mail het emailadres al tot uw beschikking.
  4. Kies de vestiging
  5. Kies een bedrag
  6. Vul het factuurnummer (of wanneer deze niet bekend is het WO-nummer) in
  7. Sla het formulier op
  8. Het formulier is nu terug te vinden in het overzicht, maar de mailing is nog niet verstuurd naar de klant

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00