Leads (Totaal)

Laatste update: 07-08-2020 17:16

Basis

Hier vindt u een totaal overzicht van alle leads, zowel toegewezen, als niet toegewezen leads, en ook de leads die al afgesloten zijn met een sluitreden. De items die u op deze lijst ziet staan zijn opgebouwd vanuit een salesfunnelformulier. 

Formulier

Hieronder ziet u een video met een uitleg van verschillende acties vanuit het Salesfunnel formulier:

Het salesfunnelformulier bestaat uit de volgende onderdelen: 

Algemeen

Het blok algemeen geeft aan waar de lead vandaan komt, en in welk merk en/of model de klant geïnteresseerd is.

Ook zijn er een aantal knoppen beschikbaar:

Bekijk bericht
Als de lead vanuit een email komt, zie je hier het bericht onder. Bij een samengevoegde lead kun je alle berichten vinden op chronologische volgorde, en toen we altijd de laatste. 

Brochure versturen
Onder de knop brochure versturen kun je een brochure versturen.

Tijdlijn
Hier zie je alle gebeurtenissen van de lead.

Status

In het blok status, vind je de status van de lead, wie hem geopend heeft, en aan wie de lead is toegewezen.

Met het knopje achter de treklijst "Toegewezen aan" kun je de lead toewijzen aan jezelf. Je dient de lead hierna nog wel op te slaan.

Contact verslag

In het blok Contact verslag kun je gegevens kwijt m.b.t. het klantcontact, denk hierbij aan de opvolgdatum, sluitreden (als de klant een keuze heeft gemaakt).

De laatste opmerking komt onder het item op de startpagina verkoper.

Escalatie 
Bij het toewijzen van een lead kan er een escalatie level gekozen worden. Het level is een bepaalde tijd hoelang de verkoper er over mag doen om de lead op te volgen. Als de lead niet binnen deze tijd is opgevolgd dan zal de lead worden geëscaleerd naar de leidinggevende, zoals ingesteld in het HRM profiel van de verkoper.

Een lead wordt niet geëscaleerd zodra aan één van onderstaande criteria wordt voldaan:

  • Als het vinkje "klant gesproken" aan staat.

  • Zodra er een opvolgdatum bekend is.

  • Als er een sluitreden is toegevoegd.

  • Als het vinkje "Voicemail" en "niet bereikbaar" aan staat, krijgt de verkoper nog 2 uur extra om de lead op te volgen (bovenop de escalatie level).

Notities

In het blok Notities vind je alle notities welke zijn aangemaakt de lead.

Klant koppeling

In de blokjes hieronder worden de klantgegevens opgeslagen.

Lead handmatig aangemaakt
Als de lead aangemaakt word door het knop "nieuw" in het overzicht, moet de klant handmatig worden gekoppeld.
De klant kan worden gezocht door op de verrekijker te klikken, Vanuit dit scherm kan er ook een nieuwe klant aangemaakt worden, hiervoor moet echter eerst gezocht worden in Syntec en Landelijk.

Lead via mailbox / extern systeem
Als de lead binnen komt door een mailbox en/of extern systeem, zal Syntec zelf de klant proberen te koppelen. De automatische koppeling gaat als volgt:

Je kunt aan de tabs (zie afbeelding hieronder) herkennen of er al een klant gekoppeld is:

Aanpassen van de klantgegevens in Syntec/Autoline kan met het potlood, en ontkoppelen met de blauwe pijl aan de rechterkant.

Offertes

In het blok Offertes worden de offertes gekoppeld aan de lead van de verkoper (toegewezen aan). 

Als vanuit Autoline een nieuwe offerte binnenkomt in Syntec (met klant van verkoper), wordt er gezocht naar een lead die toegewezen is aan de verkoper die de offerte gemaakt heeft en de klant is gekoppeld waar de offerte naartoe is gemaakt. Als deze niet gevonden kan worden, wordt er een nieuwe lead aangemaakt en toegewezen aan de verkoper van de offerte.

De lead wordt automatisch afgesloten zodra de offerte de status A (accepted), C (contract), of i (invoiced) krijgt. Bij alle andere statussen moet handmatig worden gekozen waarom de offerte niet is doorgegaan d.m.v een sluitreden (zie blok contact verslag). 

De knop Offerte nieuw zal in de toekomst verwijzen naar de Car Sales Tool (CST) van PON, welke ook automatisch koppelt met Syntec.
De knop Offerte gebruikt zal in de toekomst verwijzen naar de offerte module (gebruikt) in Syntec.
Later meer over bovenstaande knoppen.

Afspraken / proefritten

In het blok  Afspraken / proefritten kunnen alle afspraken en proefritten worden geregistreerd.

Als je op de knop Nieuwe proefrit klikt zal het volgende scherm opkomen:

Als je op de knop Nieuwe afspraak klikt zal het volgende scherm opkomen:

Alle afspraken en proefritten worden samengevoegd in zoals weergegeven in onderstaande afbeelding, en zijn aan te passen met het potlood:

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00