Werking van de APP

Laatste update: 29-07-2024 14:20

Werking van de APP

Hier vindt u een instructievideo van de werking van de APP. Tevens hieronder per stap de werking uitgeschreven.

Werking van de APP:

Werking backend in Syntec:

Stap 1: Melding komt binnen via mobiliteitscentrale zowel binnen werktijd als buiten werktijd.

Stap 2: Open de de APP op iPad of Iphone en voer kenteken in en klik op “opzoeken”.

Stap 3: Geef vestiging in waarvoor er uitgereden moeten worden. (Standaard staat de vestiging van de monteur hier ingevuld, pas deze aan indien nodig er vanuit een andere vestiging uitgereden wordt).

Stap 4: Verder kunt u in de app aangeven:

  • Geklokt, ja/nee.
  • Tijdstip van uitrijden, tijdstip van terugrijden.

Stap 5: U kunt de plaats van de pechmelding invullen, klik op het “maps” icoontje en vul de straat in, de afgelegde km worden automatisch ingevuld, enkele reis vanaf de ingegeven vestiging tot aan de pechlocatie.

Stap 6: Vul het veld “ Klacht van klant / vastgestelde pechoorzaak”  in. De klantegevens zijn al automatisch opgehaald, mits bekend in Autoline/Syntec van dealer. Als deze niet ingevuld zijn kunt u deze handmatig invullen.

Voer tevens KM stand voertuig in bij aankomst.

Stap 7: Vul onderhoudsgegevens in:

Stap 8:  Geef aan of onderhoud op tijd is uitgevoerd en upload fotos van service historie (boekje/digitaal service plan) en evt andere foto’s van de schade of pechsituatie.

Als u de foto’s miniatuur ziet verschijnen weet u dat het gelukt is foto’s te uploaden.

Stap 9: Klantegevens worden indien bekend automatisch gevuld, indien onbekend kunt u deze invullen. Vul altijd zelf in of het een leaseauto is en welke maatschappij het betreft.

Stap 10:

Vul pechgegevens in. Klik op de klokjes om aankomst en vertrek in te vullen.

Vul alle registratie mogelijkheden in (zoveel mogelijk).

De pechomschrijving wordt vanuit het hoofdcomponent automatisch uitgefilterd naar een subcomponent, schadeveroorzakend onderdeel en indien van toepassing een toelichting op schadeveroorzakend onderdeel.

Aan de hand van deze uitfiltering wordt er automatisch een pechcode gegenereerd.

(Formdeskformulier afmelden mobiliteit)

Stap 11: Geef aan of er een huurauto ingezet is, en vul het kenteken in, tijdstip en datum van uitgifte.

Automatisch wordt er een e-mail gestuurd naar afdeling verhuur (indien ingesteld in Syntec) zodat deze op de hoogte is van de inzet van het vervangend vervoer.

Stap 12: Als laatste wordt gevraagd de mobiliteitsmelding op te slaan.  Laat de klant de melding lezen, en tekenen middels digitale handtekening.

Na opslaan,

  • Zal er een e-mail gestuurd worden naar de klant indien email adres van de klant bekend.
  • Tevens wordt deze (indien ingesteld) verstuurd naar de desbetreffende service afdeling (indien ingesteld) met de mededeling “kopie mobiliteitsmelding” zodat er een werkorder aangemaakt kan worden.

Als bijlage zit hier het uitrijformulier mobiliteitsgarantie bij.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00