Diagnose stellen

Laatste update: 21-08-2024 14:14

 

Ben je bezig met een auto en wil je een diagnose toevoegen? Dit kan op twee manieren: 

  • Losse diagnose: Door op de knop ‘losse diagnose toevoegen/snelle diagnose toevoegen’ te klikken. Onderaan de werkorder
  • Door de taak open te klikken dan dan op diagnose toevoegen te klikken.

Door middel van een vinkje kun je kiezen of de diagnose direct noodzakelijk, een advies of een benodigdheid voor de APK is.

Vervolgens kan je aangeven (dmv typen of inspreken)  wat de diagnose is en wat de oplossing is.

GOED OP LETTEN BIJ GARANTIE WO

Vul TPI nummer (indien aanwezig) en DISS nummer in (mits niet al ingevuld door de service adviseur).

GOED OP LETTEN BIJ GARANTIE WO

Uitgevoerde werkzaamheden kan je omschrijven in het veld ‘Notitie’.

Zijn er onderdelen nodig? Dan kan je dit specificeren.

Betreft het garantie? Geef dit dan aan.

Indien het garantie betreft:

  • Vul het schadenummer.
  • Vul de schadesoort in.

Tot slot maakt u foto’s toevoegen die van belang zijn voor het verduidelijken van de diagnose.

Sla op. Na het opslaan komt de diagnose in de werkorder te staan. 

LET OP! Deze diagnose moet eerst nog gemeld worden (zie ‘diagnose melden’).

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00