Importeren orderhistorie na overname of fusie

Laatste update: 19-06-2020 13:05

Importeren orderhistorie

Importeren orderhistorie na overname of fusie

Regelmatig krijgt Syntec de vraag na een overname of fusie van een dealer om de orderhistorie te importeren in Syntec vanuit een ander systeem/bron.

Dit staat los van de backorders die op reguliere wijze (order aanmaken in Autoline en ophalen in Syntec) kunnen worden verwerkt. Dit gaat om alle auto's die al afgeleverd zijn in het verleden.

Belangrijk vooraf is dat elke klant waar een auto aan afgeleverd is, ook is aangemaakt in Autoline, en dus ook bekend is in Syntec. Vaak zijn niet alle klanten van de overgenomen vestiging al bekend in Autoline en worden deze dan vooraf aangemaakt. Tevens kunnen ook niet alle klanten van de orderhistorie automatisch worden aangemaakt, omdat er dan kans is dat klanten dubbel in Autoline (en Syntec) aangemaakt worden.

Naast de klanten, dienen ook de auto's gecontroleerd te worden en eventuele missende auto's vooraf aangemaakt te worden in Autoline. 

Elke nacht verwerkt Syntec alle klanten en auto's vanuit Autoline, vooraf aan het importeren van de orderhistorie is het belangrijk dat alle klanten en auto's zijn aangemaakt in Autoline zodat na de nachtverwerking alle klanten en auto's ook bekend zijn in Syntec.

Om de orderhistorie te importeren is het eerst van belang dat de vestiging correct is aangemaakt in Syntec en dat alle verkopers gekoppeld zijn aan de juiste vestiging. 

Vervolgens kan er een Excel bestand worden aangeleverd met daarin:

  • Kenteken
  • Klant: Eigenaar, lessee en berijder (Autoline ID/Magic is nodig van Eigenaar, Lessee en berijder)
  • Orderdatum
  • Afleverdatum
  • Verkoper (email adres van de verkoper, deze moet overeenkomen met het email-adres bekend in Syntec)
  • Vestiging
  • Komnummer
  • Ordersoort (nieuw of gebruikt)

Na het aanleveren van het bestand met bovenstaande informatie kan deze worden geïmporteerd in Syntec, alle auto's zullen direct de status "afgeleverd" krijgen. Het is belangrijk voorafgaand de juiste klant aan de hand van Autoline ID/Magic te controleren Alvorens het bestand te laten importeren. 

Syntec heeft in totaal ongeveer 8 uur nodig om de historie te controleren, te importeren en te checken. Stuur uw aanvraag voor het importeren van de orders naar support@syntec-it.nl Let op dat uw bestand aan bovengenoemde inhoud voldoet en dat alle velden/data correct zijn gevuld. 

 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00