Checklist App

Laatste update: 29-07-2024 10:05


Basis


Syntec heeft een checklist APP ontwikkeld waarmee u snel en gemakkelijk uw checks zoals Aircocheck, APK check , zomer- en wintercheck etc. kunt uitvoeren en afhandelen. De Checklist APP is onderdeel van de Syntec Aftersales module. 

Waar vind ik de APP en hoe installeer ik deze?

U vindt de checklist APP onder de map: Apps > checklist APP.

De checklist opent in een apart scherm. U ziet dan wat de url is van de app, die u vervolgens op bijvoorbeeld uw iPad ook kunt openen.
Let op dat de Ipad wel toegang heeft tot Syntec, bijvoorbeeld door het interne wifi. 

De link die gebruikt kan worden voor de checklist App is alsvolgt opgebouwd: https://dealernaam.checklistnet.nl/app/ 


Hoe werkt de checklist APP?

Als u de APP opent op bijvoorbeeld uw Ipad wordt er gevraagd om een kenteken of werkorder in te vullen. (Vestiging wordt automatisch gevuld aan de hand van uw ingestelde vestiging). Syntec controleert of er een actuele werkorder is voor de betreffende auto/werkorder.

U krijgt de resultaten te zien die overeenkomen met uw zoekodracht. Klik de werkorder aan waarvoor u de check wilt uitvoeren. Daarna kiest u de goede checklist. Syntec heeft in opdracht van Pon Dealer alle beschikbare checklists voor u aangemaakt.

U krijgt de geselecteerde checklist te zien. Alle gegevens die automatisch gevuld kunnen worden zal Syntec voor u vullen. Zie hieronder de APK checklist als voorbeeld, u kunt alle aanvullende gegevens gemakkelijk op de Ipad/tabled invullen.

Wanneer u alles heeft ingevuld klikt u op Opslaan (& sluiten). De checklist wordt opgeslagen en/of uitgeprint. Er is bewust gekozen om ook een mogelijkheid tot printen te maken, dit zodat u uw dealerstempel  kunt zetten en het aan de klant kan overhandigen. 


PDF downloaden via uw Syntec

Ga in Syntec naar Aftersales > Checklists > Checklists totaal. Hier kunt u ook eventueel de checklist opnieuw genereren door deze aan te vinken. Door te klikken op  "Download PDF" kunt u het PDF-document opnieuw genereren. 

Benodigdheden om de App te kunnen gebruiken

Om gebruik te kunnen maken van de checklist, moet u minimaal geautoriseerd zijn voor:

  • Aftersales --> checklist bewerken
  • Apps --> Checklist APP.

Om een printer te kunnen selecteren, dient u gekoppeld te zijn in HRM aan de juiste vestiging. Vanuit die vestiging toont Syntec de beschikbare printers.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00