Elsa2go werkt niet

Laatste update: 19-08-2024 10:08

Troubleshoot: Elsa2Go

Steeds meer dealers maken gebruik van het vullen van hun onderhoudslijsten via Elsa2Go. Het is mogelijk om via Syntec middels een deeplink naar Elsa2Go te gaan. Er moeten een aantal instellingen goed staan om deze link goed te kunnen gebruiken. Mocht u problemen ervaren met de Elsa2Go koppeling kunt u onderstaande punten controleren. 

 

Krijgt u onderstaande foutmelding te zien?

Er is een grote kans dat het probleem in de contract key of het merk zit. Doorloop onderstaande instructies om het probleem te achterhalen. 

Klopt de Elsa contract key?

 

U kunt deze vinden onder CRM > Vestigingen

Onder het stukje ‘Extra instellingen’ staat het veld ‘Elsa contract key’

 

Voorbeeld vestigingscode: 200123

Voorbeeld key: NLD00123

 

De contract key bestaat uit 2 delen: 

 
  • ‘NLD’
  • De laatste 5 cijfers van de vestigingscode

Controleer: 

  • Of de key bestaat uit 8 karakters
  • Begint met ‘NLD;
  • Overeenkomt met de laatste 5 cijfers van de vestigingscode
  • Of er niet een spatie achter de code staat


Klopt het merk?

Syntec stuurt een merkcode mee in de link naar Elsa2go. In sommige gevallen wordt niet de juiste code doorgestuurd. 

 

Ga naar Systeem > Auto > Merken
Let op! Hier zijn speciale rechten voor nodig

Zoek het merk op

Controleer:

 

Is het merk dubbel of klopt de sleutel niet? Neem contact op met de Syntec helpdesk.

  • Of de sleutel overeenkomt met:
    - VOLK (volkswagen)
    - VLWC (volkswagen bedrijfwagens)
    - SEAP (SEAT)
    - SKOD (Skoda)
    - AUDI (Audi
    - CUPRA (Cupra)
  • Of er geen dubbele merken zijn


 

Open het merk en ga naar het tabblad ‘Bronnen’

 

Controleer of er een brontype is genaamd ‘autoline’ met de volgende waardes:
 

  • Volkswagen = V
  • Bedrijfswagens = N
  • Seat = S
  • Skoda = C
  • Audi = A
  • Cupra = S

LET OP! Er mag maar 1x een autoline bron aanwezig zijn!


Zet de verkeerde bron op 'inactief' als u dit tegenkomt.

Goed:

 

Niet goed:

Mocht u er ondanks deze stappen niet uitkomen, neem dan contact op met de Syntec helpdesk. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00