Werkorder wordt niet ingecheckt in Autoline

Laatste update: 19-08-2024 10:45

Inchecken met de juiste gebruiker

Wanneer u de auto incheckt via Syntec zal Syntec proberen om de werkorder ook in Autoline/KEYLOOP in te checken met u als service adviseur.

Om dit te kunnen is het belangrijk om te weten dat de Autoline gebruiker om in te mogen checken gekoppeld moet zijn aan een terminal. Is dit niet het geval? Dan zult u binnenkort deze foutmelding te zien krijgen:

Er is geen terminal gekoppeld voor SO bedrijf {vestigingsnummer}

Om dit op te lossen moet u dus de desbetreffende service adviseur koppelen aan een terminal. Dit is hoe u dat kunt doen: 

  1. Ga in Syntec naar Systeem > HRM > Service adviseurs Autoline. U ziet hier het volgende overzicht:

    In de kolom ‘Autoline gebruiker’ ziet u de naam van de autoline gebruiker.
    In de kolom ‘Autoline terminal’ ziet u de terminal.
     
  2. Is het terminalnummer ‘0’? Dit betekent dat de gebruiker nog niet aan een terminal gekoppeld is en dus niet de rechten heeft om een werkorder in autoline in te checken.
     
  3. Om dit op te lossen gaat u naar Autoline om het volgende te doen: Ga naar Systeem funkties > menu - Systeembeheerfuncties > Gebruikersdetails.


     
  4. Zoek de juiste gebruiker op.
     
  5. Ga naar het tabblad 'gast'.
     
  6. Vul bij BW/M terminal-nr een gelding terminalnummer in.

     
  7. Sla alles op.
     
  8. U zult in het overzicht in Syntec van stap 1 niet direct verschil zien, deze lijst wordt namelijk maar 1x per dag bijgewerkt. De service adviseur kan wel testen of het inchecken nu werkt door werkorders in te checken en te kijken of de foutmelding verdwenen is.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00