Chatten via Syntec

Laatste update: 21-07-2025 10:46

Klantkant

Zo ziet de chat eruit als je kant bent:

Berichten sturen bij de online check-in

 

Tijdens de online check-in kan de klant een bericht achterlaten. Met het activeren van de chat is het ook mogelijk dat de klant een bijlage meestuurt met het bericht in de online check-in.

Een document toevoegen gaat via de paperclip. 

 

Let op, een klant kan geen .pdf bestanden richting de dealers sturen. 

 

Chatten na de online check-in

 

Wanneer de online check-in gedaan is, kan de klant kiezen voor de ‘Chat met ons’ knop.

Indien ingesteld, krijgt de klant een welkomstbericht te zien. 

 

Dit bericht zal weer verdwijnen nadat de eerste berichten in de chat zijn verstuurd.

De klant klikt op ‘Nieuw bericht’ en kan een bericht typen richting de werkplaats.

 

Syntec kant

Dit kan je allemaal in de chat als medewerker van de dealer.

Bericht sturen als medewerker

 

Wanneer u de rechten heeft kunt u vanuit de admin en eventueel de monteurs app berichtjes sturen naar de klant.

Klik hiervoor op ‘Nieuw bericht’ in de kolom ‘Extern’.

U kunt vervolgens een bericht typen en op ‘Verstuur’ klikken. 

(optioneel) Voeg een bestand toe door op de ‘+’-knop te klikken en Media te selecteren.

(optioneel) Voeg een template in. Pas deze eventueel naar wens aan en klik op ‘Verstuur’.



 

Bericht ontvangen als medewerker

 

Een bericht wat de klant in de chat gezet heeft wordt eventueel in 2 mapjes zichtbaar: 

  • Extern
  • Mijn

Pas wanneer de werkorder een serviceadviseur heeft, zal deze in het mapje ‘mijn’ van die serviceadviseur zichtbaar zijn.


U kunt een bericht afhandelen door de werkorder te openen en op het groene vinkje te klikken.



 

Wanneer staat de chat open?

 

Wanneer gaat de chat open?

De chat is geopend vanaf het moment dat:

- de klant de online check-in voltooid heeft of

- de werkorder is ingecheckt

 

Let op. Hier wordt rekening gehouden met de instelling voor het mogen achterlaten van een bericht x aantal dagen voorafgaand aan de afspraak.

Wanneer wordt de chat gesloten?

Standaard zal de chat 48 uur nadat deze de status ‘afgesloten’ gekregen heeft dichtgezet worden

Blijft de chat ook beschikbaar buiten werktijden?

 

Let op. U kunt de werktijden prompt als dealer zelf instellen en bepalen. 

Ja, de klant kan ook buiten werktijden een bericht sturen. 

 

De klant zal in de chat wel een ‘buiten werktijden’ bericht zien:

 

Hoe weet de klant dat er een bericht in de chat staat?

 

Er is een nieuwe notificatie toegevoegd aan Syntec. Deze krijgt een klant wanneer er een nieuw bericht in de chat staat. 

 

U kunt dit bericht naar wens instellen. 

Door te klikken op de link komt de klant weer in de chat terecht.

Het advies vanuit Syntec is om deze notificatie zo veel mogelijk via SMS of Whatsapp te versturen, via deze kanalen reageert de klant het snelst.


 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00