Klantcontrole

Laatste update: 31-07-2024 17:19

Basis

Startpagina klanten

Hier vindt u een overzicht van de klanten in Syntec die uiteindelijk uit Autoline zijn overgenomen. Bovenaan kunt u eventueel filteren op sector, merk en vestiging:

In de grafiek ziet u het aantal klanten in het huidige jaar, uitgesplitst per maand.


Openstaand

In dit overzicht ziet u alle klanten die aangemaakt zijn in Syntec, maar waarbij het nog niet mogelijk was deze naar Autoline te schrijven. De reden hiervoor kunt u lezen in de kolom 'meldingen': 

Zodra u de oorzaak van de melding heeft verholpen kunt u het item op 'afgehandeld' zetten. Dit doet u door het item te selecteren en te kiezen voor actie > Afgehandeld OF door het item te openen en een vinkje te zetten bij 'afgehandeld'.  De klant verdwijnt dan uit het overzicht. 


Mijn openstaand

Dit overzicht laat alle openstaande klanten zien die aan u (de Syntec gebruiker die op dat moment is ingelogd) toegewezen zijn. Hierbij geldt het zelfde als 'openstaand': werk de oorzaak van de melding bij en zet het item vervolgens op 'afgehandeld' door het item te openen en een vinkje te zetten bij 'afgehandeld' of door het item te selecteren en te kiezen voor actie > afgehandeld.


Afgehandeld

Misschien tegen uw verwachtingen in vindt u hier niet alleen de afgehandelde items. Zoals de titel van het overzicht al doet vermoeden treft u hier alle items aan, afgehandeld, niet afgehandeld en zelfs degene zonder foutmeldingen. Wilt u dus een melding zoeken? Dan is het een goed plan om dat in dit overzicht te doen. 


Verwijder aanvragen

Wanneer een bepaalde klant dubbel in Autoline staat, niet meer actueel is of een verwijder-verzoek heeft ingediend, kunt u deze verwijderen uit Autoline. Dat betekent nog niet dat deze klant ook uit Syntec verwijderd zal worden.

Iedere nacht werkt Syntec de klanten / bedrijven bij uit Autoline en controleert daarbij welke klanten niet meer bestaan in Autoline, maar nog wél in Syntec. Deze klanten komen onder Klantcontrole > Verwijderd in Autoline te staan. Syntec verwijdert deze klanten niet automatisch, omdat er mogelijk nog zaken aan gekoppeld zijn.

Via deze view krijgt u dan ook inzicht in deze klanten, en kunt u ze stuk voor stuk nakijken. Zodra een klant akkoord is bevonden (en dus geen orders, offertes, KVS-items etc. meer heeft) kunt u deze archiveren in Syntec middels de actie 'Archiveren in Syntec'.


Autoline klantwijzigingen

Autoline houdt voor iedere CRM-wijziging een record bij in de Audit-tabel in Autoline. Syntec neemt dit overzicht automatisch over.


Autoline aanmaak fouten

Onderdeel van de Syntec CRM-module is het terugschrijven van nieuwe en gewijzigde klanten naar Autoline. Het kan voorkomen dat dit fout gaat, bijvoorbeeld wanneer Autoline de klant weigert om een bepaalde reden.

In dit soort gevallen legt Syntec een record aan onder het kopje 'Autoline aanmaak fouten', hier kunt u inzien wanneer Syntec welke klant heeft geprobeerd aan te leggen, en met welke reden Autoline dit heeft geweigerd.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00