Basis
In het Salesfunnel dashboard kunt u per kanaal zien hoeveel leads er binnen gekomen zijn. Vervolgens kunt u analyseren hoeveel leads tot een dialoog, een offerte en uiteindelijke tot een order geleid hebben.
U kunt binnen het salesfunnel dashboard switchen naar kanaal, merk, vestiging of verkoper. Zo kunt u zelf uw eigen gewenste overzichten inzien.
LET OP:
Het Salesfunnel dashboard is NIET hetzelfde als uw verkoop dashboard. Het dashboard van de Salesfunnel telt het aantal binnenkomende leads per maand en toont vervolgens bij hoeveel van deze leads een offerte een order is geworden. Dit betekent dat bijvoorbeeld een lead die binnenkomt op 28 januari, wordt geteld in januari als lead. Als de offerte voor deze lead een order wordt in de maand februari dan zal deze tellen voor de maand januari als "lead dat een order geworden is" en dus als een lead met als resultaat "verkocht".
Op uw verkoop dashboard/startpagina zult u bovenstaand voorbeeld wel terug vinden als resultaat voor de maand februari.
Het dashboard laat tevens het percentage aan leads zien wat geleid heeft tot offertes of verkopen.