U kunt digitaal akkoord vragen aan de klant via het klantenportaal. Dit is hoe het akkoord vragen in zijn werk gaat:
De monteur doet een diagnose waar voor uitvoering akkoord aan de klant gevraagd moet worden. |
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vervangen van ruitenwisserbladen of remschijven. |
U voegt eerst de oplossingen die de monteur voorstelt toe aan de werkorder. |
|
De taken krijgen nu de status ‘nieuw’. |
|
Nadat de taken zijn toegevoegd klikt u op ‘Klant akkoord vragen’. |
|
Er opent nu een nieuw scherm. Kies het gewenste kanaal en controleer de contactgegevens. |
|
Voeg eventueel nog een uitleggende tekst toe. |
|
Geef vervolgens aan voor welke taken u akkoord wilt vragen. |
|
Heeft de monteur foto’s toegevoegd? Dan kunt u deze ook meesturen.
|
|
Heeft u alles ingevuld? Dan kunt u het bericht gaan versturen. |
|
De klant krijgt vervolgens een e-mail/Whatsapp met een link naar het klantportaal. |
|
Nadat de klant deze opent krijgen ze de volgende pagina’s te zien: Een klant kan per taak aangeven of:
Pas wanneer een klant alle taken heeft ingevuld wordt het formulier verstuurd, het is dus niet mogelijk voor de klant om een deel van de taken niet te beantwoorden. |
|
Is er een garantietaak? Dan wordt dit ook aangegeven. |
|
Zodra de klant gereageerd heeft, gebeuren er een paar dingen:
|
|
Wanneer de klant na een bepaald aantal minuten nog niet gereageerd heeft krijgt de WO een label met de hoeveelheid minuten dat de klant al niet gereageerd heeft. Het label begint blauw, wordt dan oranje en daarna rood. |
|
Heeft een klant te lang niet gereageerd? Dan is het nog wel zaak om even telefonisch contact met de klant te zoeken. |