Hierbij willen we je informeren omtrent nieuwe ontwikkelingen van de Syntec Salesfunnel.
Wel of geen leadmanager?
Niet elke dealer heeft een leadmanager die vanuit de Salesfunnel inbox leads in behandeling kan nemen en/of toewijzen aan een verkoper.
Om ook deze dealers te ondersteunen heeft Syntec een instelling gemaakt die ervoor zorgt dat u per medewerker kunt aangeven voor welk merk hij of zij verantwoordelijk is en voor nieuwe of gebruikte auto's.
Vervolgens worden de leads die binnenkomen zoveel mogelijk automatisch uitgelezen door Syntec en als het merk bekend is waar de lead voor in aanmerking komt, wordt deze direct getoond aan de medewerkers die voor dit merk verantwoordelijk zijn op de KVS startpagina. De lead kan dan direct opgepakt worden en toegewezen aan jezelf.
Tevens werkt dit ook op de mobiele KVS APP zodat je altijd en overal je inkomende leads kunt bekijken en opvolgen.
Zie voor meer informatie over deze instelling onze kennisbank: Modules --> Salesfunnel --> "Leads verwerken met of zonder leadmanager?"
Uitbreiding Syntec KVS APP
Vanaf nu kun je vanuit de KVS APP direct zelf op je mobiele telefoon een nieuwe lead aanmaken.
Je kunt zoeken in de APP d.m.v het vergrootglas naar een klant en vervolgens direct een brochure versturen of een Salesfunnel item (lead) aanmaken voor deze klant.
Tevens kun je bij het zoeken naar de klant, indien deze nog niet bekend is binnen Syntec, landelijk zoeken.
Daarnaast kun je binnenkomende leads ook op de KVS APP direct bekijken en toewijzen aan een verkoper, of zelf opvolgen, zie item hiervoor in deze nieuwsbrief.
Offertes bekijken in Syntec
Je kunt in Syntec Salesfunnel vanaf nu offertes aanklikken en bekijken. Zowel voor de offertes gemaakt in Autoline of in de CST tool kun je offertes openen en bekijken.
Zie hieronder een voorbeeld van een CST offerte. Ook Autoline offertes kunnen zo geopend worden, echter heb je hier wel minder informatie dan een offerte vanuit de CST-tool.
Salesfunnel Dashboard aangepast
Het Salesfunnel dashboard is aangepast, je vindt hier nu extra filters zoals periode en model. Het dashboard is momenteel in ontwikkeling en er komt op termijn meer beschikbaar rondom dit onderwerp.
Uitlezen van leads verder ontwikkeld
Het automatisch uitlezen van leads ontwikkelt zich steeds verder, zodat cruciale gegevens zoals klantinformatie, interesse (merk en model) en zelfs welke auto, met name voor occasions uitgelezen kunnen worden voor verschillende kanalen. Hierdoor kunnen leads nog beter gecategoriseerd worden en toegewezen worden aan de juiste medewerker.
Merk je dat sommige informatie niet automatisch wordt uitgelezen en is deze wel aanwezig in het e-mail bericht ?
Stuur dan een aanvraag naar support@syntec-it.nlmet daarin duidelijk voor welk kanaal je welke informatie wilt laten uitlezen, het liefst met een voorbeeld erbij. Wij kijken dan naar de mogelijkheden.
Inmiddels hebben we op deze manier al voor veel dealers lead verbeteringen aangebracht bij uitlezen en categoriseren van leads.
Enkele mogelijkheden van de Syntec Salesfunnel
Configuratie kanalen
Per kanaal kan worden ingesteld of deze kiesbaar is in het formulier. Dit is een mogelijkheid
om overzicht te houden vanuit welke stroming een lead komt. Mocht een kanaal te algemeen
zijn (bv. Autoline) dan kan er per kanaal worden verplicht een nieuw (specifieker) kanaal te
kiezen om de managementrapportages hiervan zo correct mogelijk te krijgen en/of houden.
E-mail samenvoegen uitzonderingen
Als er geen klantgegevens uitgelezen kunnen worden vanuit de mail, zal Syntec het e-mailadres
van de afzender gebruiken om te controleren of er reeds leads openstaan voor dit e-mailadres en samenvoegen.
Echter als de afzender een algemeen e-mailadres is zal hij al deze leads samenvoegen tot 1 item.
Om dit te voorkomen kun je dit algemene e-mailadres toevoegen aan de lijst "E-mail samenvoegen uitzonderingen"
en zullen de leads met dit e-mailadres als afzender nooit meer samengevoegd worden. (Zie kennisbank waar je dit kunt instellen)
Leads ontvangen via technische koppeling (REST API)
Na configuratie is het mogelijk middels een technische koppeling automatisch leads aan te maken
vanuit een externe bron (corporate website etc). Deze technische koppeling biedt veel voordelen
omdat de gegevens 1 op 1 overgenomen kunnen worden, in tegenstelling tot het uitlezen van de e-mail berichten.
Leads intelligent samengevoegen & APP notificatie
Op basis van een aantal specifieke variabelen worden leads samengevoegd tot 1 hoofd lead.
Als je gebruik maakt van de KVS app zal er ook een notificatie worden gestuurd zodat de verkoper
direct kan beginnen met opvolgen vanuit de APP.
Proefritten en afspraken voor leads zijn verbeterd
Het aanmaken en bijhouden van de proefritten en afspraken binnen de Salesfunnel is
gebruiksvriendelijker geworden. Deze items kunnen nu in de agenda versleept worden
en de afspraak kan indien gewenst doorgestuurd worden naar de externe agenda (office, gmail agenda).
Middels deze mail houden we je op de hoogte van de laatste updates mbt. Syntec. De belangrijkste informatie is in deze email beschreven. Heb je nog vragen, kun je altijd contact opnemen met onze support desk.