KVS App

Laatste update: 24-04-2024 16:49


Basis

De KVS app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store. De app heeft als doel om flexibeler en efficiënter alle activiteiten omtrent de klant direct en overal af te handelen middels een mobiel apparaat. 

 

De KVS App is een verlengde van de KVS startpagina voor de verkopers. 

Met deze App kunt u onder andere: 

  • Uw KVS na-bel items zoals happy calls, offertes, etc inzien, en direct met een simpele klik contact opnemen met de klant om deze af te wikkelen. Uiteraard kunt u deze dan ook direct afhandelen via de App.
  • Uw in te plannen afleveringen bekijken en direct inplannen met de App.
  • Digitale brochures versturen naar uw klanten.
  • Klanten zoeken (Autoline & landelijk,) bekijken en direct KVS items aanmaken voor uw klant.
  • Leads die aan u toegewezen zijn inzien en direct afhandelen. Uiteraard kunt u ook vanuit de App direct en snel contact opnemen met de lead.
 

Hoe werkt het?

  1. U kunt de KVS App downloaden in de Apple App Store / Google Play Store.
  2. Vervolgens wordt u gevraagd uw dealernaam in te vullen. Vul hier de naam van uw dealer in. Werkt dit niet, neem dan contact op met onze support desk via uw keyuser van Syntec, wellicht dat u op een verkeerde manier uw dealernaam invult. Wij zullen vanuit Syntec dan met de keyuser binnen uw dealerorganisatie de juiste naam afstemmen.
  3. Log vervolgens in met uw Syntec account zoals u normaal ook inlogt in Syntec. De app ziet er dan als volgt uit: 

U bent nu ingelogd en de App is klaar voor gebruik. 

 

Elementen

De KVS App bestaat uit verschillende elementen. Deze zullen hieronder stuk voor stuk worden uitgelegd. 

 
  1. KVS groepen

Onder dit element vallen de Inbox, Leads en offertes. Zodra u inlogt kunt u meteen zien welke onderdeel aandacht nodig heeft, gebaseerd op de index die achter een bepaald element staat. 

  1. Inbox
    Als u de inbox opent ziet u een overzicht van alle KVS berichten die nog niet toegewezen of gesloten zijn, of een opvolgdatum gekregen hebben. 

Deze berichten kunt u vervolgens openen en het bericht(lead) verder bekijken, of deze toewijzen aan een medewerker. Ook is het mogelijk om verder verslag te doen van de lead, zoals aangeven dat de persoon niet bereikbaar was, of de lead te sluiten door een sluitreden op te geven. Als er een sluitreden is aangegeven of de lead is toegewezen en de wijziging wordt opgeslagen zal de lead verdwijnen uit het overzicht. Tot slot kunt u een afspraak of proefrit inplannen. Vul hiervoor de vestiging, datum en kenteken in. 

  1. Lead
    Hier krijgt u een overzicht van alle leads die nog niet zijn toegewezen of gesloten zijn. Ook hiervoor geldt dat deze via de App kunnen worden toegewezen aan een medewerker, of dat de lead kan worden afgesloten door middel van een sluitreden. 
     
  2. Offerte
    Onder offertes te staan de leads die zijn toegewezen aan een medewerker en waarvoor een offerte is gemaakt. Zodra een offerte een sluitreden krijgt verdwijnt deze uit de lijst. 
 
  1. Orders
    Onder orders verstaat Syntec alle leads waaruit een verkoop is gekomen. Het is belangrijk om deze orders goed in de gaten te houden. Ook dit is mogelijk met de KVS App. Orders zijn onderverdeeld in ‘Inplannen voor aflevering’ en ‘Taken’. 
     
  2. Inplannen voor aflevering
    Zodra een auto is binnengemeld en klaar is in de werkplaats mag de order ingepland worden voor aflevering (al kan deze procedure verschillen per dealer). Zodra een order in ‘Inplannen voor aflevering’ staat kan de medewerker via de KVS App een afspraak inplannen met de klant. Zodra de afspraak is gemaakt verdwijnt het item uit de lijst.
     
  3. Taken
    Sommige orders hebben nog wat aandacht nodig, omdat er bijvoorbeeld nog wat extra informatie geleverd moet worden. Deze orders komen onder ‘Taken’ te staan.
     
  4. Home
    Bij het indrukken van deze knop gaat de app direct weer naar de overzichtspagina en hoeft de medewerker niet meerdere keren op de ‘Terug’ knop te drukken.
     
  5. Zoeken
    Hier kan gezocht worden op Kenteken, Naam, Postcode, Huisnummer en Plaats. De velden zijn niet verplicht, u kunt invullen welke velden op dat moment van toepassing zijn. 
     
  6. Brochures
    Bij het openen van de brochures krijgt u alle merken waarvoor er brochures zijn. Zodra u op een merk klikt opent u de modellen. Ook de modellen kunt u openen om een specifieke brochure te vinden. Selecteer de brochures die u wilt verzenden en klik vervolgens rechtsboven op ‘Verzenden’. Er opent nu een pop-up waar u 'KVS', 'Geslacht', 'E-mail' en 'Naam' op moet geven. Zodra alle velden gevuld zijn klik u op 'Ok'. De brochure is nu verzonden naar het opgegeven e-mailadres. 
     
  7. Instellingen
    Hier kunt u uw huidige domein wijzigen of een token opvragen. 
 

Beschikbaarheid van de KVS App

Iedere dealer heeft zijn/haar eigen privacy policy, procedures en werkwijze. Het kan zijn dat uw dealer vanuit directieniveau ervoor kiest de KVS App niet te gebruiken. Wij horen graag als u hiervoor kiest, zodat wij de KVS App kunnen deactiveren voor uw dealer organisatie.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00