Voertuigstatus portaal
In het voertuigstatus portaal kunnen uw (fleet)klanten die meerdere auto's afnemen inloggen en de status inzien van zijn/haar auto's.
Tevens kan hier ook de bestelhistorie worden bekeken, en de overzichten zijn gemakkelijk te downloaden naar bestanden als CSV of XML.
Het doel hiermee is om de informatie voorziening richting uw (fleet)klanten actueel, en efficiënter te maken.
Hoe werkt het?
1. Vooraf dient u er zeker van te zijn dat u uw klant niet dubbel in het systeem hebt staan, en de bestelde auto's dus allemaal aan de juiste klant gekoppeld zijn.
2. U geeft de (fleet)klant een login door binnen CRM --> organisaties de klant op te zoeken en onder het tabblad systeem een inlognaam en wachtwoord in te geven, en het vinkje voor "Website login" aan te zetten.
3. Vervolgens zet u bij de rechten "Voertuigstatus App" aan.
4. Vervolgens kan de klant inloggen met zijn account op de website: https://uwdealernaam.voertuigstatus.nl.
Klanten groeperen
Soms heeft 1 fleetklant meerdere vestigingen of sub B.V's. Het is mogelijk om deze via 1 inlog aan elkaar te koppelen.
Maak in Syntec CRM 1 klant aan met een inlog waarmee deze in het voertuigstatus portaal kan inloggen. (Inlogaccount)
Zoek vervolgens in de CRM module 1 van de dochter B.V.'s op via CRM -> organisaties
Zoek in het veld "Is onderdeel van" het inlogaccount op en koppel deze. Vervolgens zullen alle voertuigen welke aan de sub B.V.'s gekoppeld zijn ook zichtbaar worden in het voertuigstatus portaal.