Koppeling met telefooncentrale en klantkaart
Koppeling met telefooncentrale en klantkaart
Syntec heeft de mogelijkheid (mits de telefooncentrale dit ondersteund) om aan de hand van het telefoonnummer de klantkaart direct te tonen als de klant naar de dealer belt.
U ziet dan direct op uw scherm een evt. werkplaats afspraak met de status van zowel Plan-IT en Autoline, de laatste notities, openstaande offertes, en alle overige informatie die op de Syntec - klantkaart staat van deze betreffende klant. Zie hieronder een voorbeeld van een klantkaart:
Zo kunt u de klant gelijk gericht te woord staan.
De eerste keer dat u dit gebruikt, zult u om veiligheidsredenen moeten inloggen in Syntec, daarna onthoudt Syntec uw gebruikersnaam en wachtwoord en hoeft u niet meer opnieuw in te loggen.
Zijn er meerdere klanten bekend met hetzelfde nummer? Dan geeft Syntec u de keuze uit deze klanten, door te klikken op de klant wordt alsnog zijn/haar klantkaart geopend.
Hoe werkt dit/hoe stel ik dit in?
Moderne telefooncentrale leveranciers hebben een apart programma voor op de computer van de gebruikers welke verbonden is met de telefooncentrale.
Op het moment van een inkomend gesprek is er meestal een instelling in dat programma waarmee je een externe applicatie kunt aanroepen. Soms automatisch en soms via een knop.
In het geval van een koppeling met Syntec dient de volgende URL aangeroepen te worden door de software van de telefooncentrale.
https://{dealernaam}.syntec-framework.nl/html.php?invoke=KvsCustomerCard&n={telefoonnummer}
Vervang {dealernaam} met de naam van de syntec van de dealer
Vervang {telefoonnummer} met de variabele welke door het programma van de telefoonleverancier wordt ondersteund.
Aangezien er zoveel verschillende centrales zijn dient de klant met bovenstaande informatie samen met de telefooncentrale leverancier dit in te stellen.