Notificatie nieuw bericht in chat instellen

Laatste update: 24-04-2025 12:11

Het is mogelijk om een template in te stellen, zodat de klant een berichtje krijgt wanneer er een bericht klaar staat in de klantdialoog. In deze instructie leggen we u uit hoe u dit bericht in kunt stellen. 

Template instellen dialog message

 

Ga naar Systeem > Automotive > Templates

Zoek het templates met sleutel ‘DIALOG_NEW_MESSAGE’ 

Open het templates en bewerk de inhoud naar wens

Wanneer u gebruik maakt van messagebird hoeft bij het SMS template geen ‘Vanaf e-mailadres’ gevuld te worden

Alles naar wens aangepast? Klik op ‘Opslaan (en sluiten)’


Notificatie activeren
Naast het intellen van het template moet ook de notificatie zelf ingesteld worden:

Ga naar Systeem > Automotive > werkplaatsen

 

Open de juiste werkplaats

Ga naar het tabblad ‘Notificaties’

Zet het vinkje aan bij ‘Dialog New Message’

Bepaal zelf via welk kanaal u wilt dat deze berichten verzonden worden (bijvoorbeeld alleen via SMS!)

Het 'Forceer' vinkje kunt u gebruik om de notificatie te testen, de notificatie wordt dan naar het ingestelde

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00