Key & Go gebruiksinstructies

Laatste update: 12-05-2025 16:22

Voorwaarden voor het gebruik van Key&Go: 

  • De werkorder moet aangemaakt zijn via Syntec
  • Vervangend vervoer moet nog wel bij de balie opgehaald worden

Sleutel afgifte

Wanneer de klant de online incheckt heeft, krijgt deze aan het einde de optie om gebruik te maken van Key&Go.

Let op! Deze optie is er alleen op de dag van de afspraak.

Wanneer de klant op deze knop klikt, kan hij/zij een mobiel nummer en een kluisnummer doorgeven.
Het kluisnummer dat hierboven opgegeven moet worden is te vinden op de kluis in de showroom.

Na het invullen gaat een van de kluisjes open en kan de klant de sleutel afgeven. Er verschijnt een melding op het scherm van de klant.

De klant kan daarnaast de locatie van de auto opgeven.

De locatie van de auto wordt nu gezet naar ‘self-checkin’ (+ de opgegeven locatie).

Sleutel uit de kluis halen

Optie 1: De monteur haalt de sleutel uit de kluis

De monteur ziet dat de sleutel via de self-checkin is afgegeven.

Bij het starten van de werkorder krijgt de monteur de mogelijkheid om de kluis te openen. 

De start van de werkorder gaat verder zoals gewend met het beantwoorden van de schadevraag en het toevoegen van de kilometerstand.

Optioneel: wanneer er gewerkt wordt met sleutellabels kan er aangegeven worden dat de monteur een sleutellabel aan de sleutel kan geven. 

Dit is in te stellen via de werkplaatsinstellingen.


Optie 2: De SA/gastvrouw haalt de sleutel uit de kluis

De service adviseur kan de sleutel uit de kluis halen door te klikken op het tabblad ‘Key&Go’.

Wanneer er gekozen wordt voor ‘Openen’, gaat het kluisje open, maar wordt het kluisje niet vrijgegeven.

Wanneer er gekozen wordt voor ‘vrijgeven’, gaat het kluisje open en wordt het kluisje weer vrijgegeven voor de volgende klant.

Tussendoor de kluis openen/toewijzen

Ga in de werkorder naar het tabblad ‘Key&Go’.
Klik op ‘Toewijzen’, er zal nu een kluisje open gaan waarin de sleutel gelegd of uitgehaald kan worden.
Het nummer is nu weer terug te vinden bij ‘Locker’.
De kluis kan nu geopend en/of vrijgegeven worden indien gewenst. 

Sleutel weer in kluis plaatsen

De SA kan de sleutel weer in een kluis plaatsen door de werkorder op ‘Klaar voor check-out’ te zetten.
Anders dan bij een doorgang waarbij Key&Go niet gebruikt wordt, verschijnt er nu een scherm waarmee de service adviseur aan kan geven welk bedrag de klant moet betalen.
Er kan ook aangegeven worden dat ‘betaling niet van toepassing’ is (bijvoorbeeld bij lease klanten).
Klik vervolgens op ‘Volgende’.
U krijgt nu een scherm waarmee u de kluis kunt openen door op ‘Toewijzen’ te klikken.

Het kluisnummer verschijnt in het scherm. Leg de sleutel in de kluis en klik op ‘Voorbereiding afronden’ .
De klant krijgt nu een mail met daarin een betaallink.
Na het voldoen van de betaling kan de klant bij aankomst het kluisnummer opgeven en de kluis weer openen. 

Kluizen inzien

Via ‘Systeem > Aftersales > Dropbox > Dropbox kasten’ kunt u zien welke lockers op dat moment in gebruik zijn en deze openen wanneer nodig (ook wanneer de kluis niet ‘in gebruik’ is). Let op u dient hier de juiste rechten voor te hebben.
 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00