30-10-2019 Syntec Update bandenmodule

Laatste update: 19-06-2020 13:05

Syntec Update bandenmodule

Hierbij willen we u informeren omtrent een update van Syntec met betrekking tot  de Syntec bandenmodule.
 
Automatisch werkorders aanmaken in Autoline voor bandenwissels

Vorig jaar zijn we gestart bij Pon Dealer met een test, om vanuit Syntec automatisch werkorders voor bandenwissels aan te maken in Autoline. Vervolgens zijn er bij de vorige wissel in 2019 ook een aantal andere dealers gestart met het automatisch aanmaken van werkorders vanuit Syntec. 

Dit betekent dat als de datum voor de wissel (afspraakdatum) bekend is in de Syntec bandenmodule, vervolgens Syntec aan de hand van het bandencontract + eigenaar de werkorder gaat aanmaken. De datum voor de wissel kan vanuit de Syntec wisselsite worden opgehaald, of vanuit een Plan-IT reservering.

Syntec checkt of het om een set of losse banden gaat, of de eigenaar prive is, of lease is, of er aparte afspraken zijn voor de betreffende leasemaatschappij, etc. En maakt de werkorder met betreffende menucode aan.

Er zijn geen extra licentiekosten verbonden aan het automatisch aanmaken van werkorders voor banden wissels. Wel is een vereiste dat zowel de bandenmodule als de aftersales module wordt afgenomen, anders werkt het automatisch-aanmaken van werkorders niet.

Dit onderdeel binnen Syntec valt of staat met een correcte inrichting. Indien u deze functionaliteit wilt toepassen kunt u de documentatie aanvragen bij ons.

Er komen eenmalige inrichting/customizing kosten bij voor het inrichten van de module, dit is afhankelijk van wat de dealer zelf in Syntec kan inrichten en evt laat uitvoeren door Syntec-IT.  Verwachte kosten voor de dealer zullen € 700 tot € 1000 zijn.
 
 
Aanpassingen in de profiel manager APP

Bij het invullen van de profielen was het voorheen mogelijk het merk te selecteren van de band uit een lijst, en het type in te vullen in een vrij tekstveld. 

Dit is nu  aangepast doordat zowel merk als type een selectie lijst is geworden. 
De combinatie van merk, type en bandenmaat, geeft ons de mogelijkheid de EAN code van de band te bepalen. 

Doordat we de EAN code vastleggen, kunnen we de profiel gegevens in de toekomst ook automatisch gaan verstrekken aan ROB en DBB. (Dit wordt momenteel getest bij Pon Dealer).
 


Indien een bepaalde combinatie van merk + maat geen type geeft als resultaat, kan deze handmatig ingevuld worden, zodat het bandenwissel proces altijd door kan gaan. 
Deze verschijnt dan in een aparte lijst in Syntec onder Bandenopslag --> tool --> foutieve contracten. 
 
Hieronder vindt u een video waarin een demo wordt gegeven hoe de juiste band wordt geselecteerd (voorbanden) en wat te doen indien het type niet herkent wordt (achterbanden.)
Zie deze video voor het invullen van de profielen.
 

Tevens is ook aan de profiel manager APP toegevoegd of het een prive opslag betreft. Zodat u dit direct bij het wisselen kunt zien. Al eerder dit jaar is ook kilometerstand toegevoegd aan de profiel manager APP.
 
Instelling per seizoen voor "wat gaat er naar de opslag?"

Vanuit verschillende dealers kwam de vraag om per seizoen in te kunnen stellen wat er standaard gevuld moet zijn in de profiel manager APP bij "Wat gaat er naar de opslag?" 
Standaard wisselt Syntec dit veld altijd om, als de profielmanager APP wordt gevuld, echter zijn er ook wissels in het seizoen bijvoorbeeld van zomerband naar nieuwe zomerbanden, of als iemand enkel voor een wintersport nog even de winterbanden terug wilt, etc. 

U kunt nu per seizoen laten instellen wat er standaard ingevuld dient worden op de APP in dit veld. Uiteraard kan het per wissel alsnog handmatig omgezet worden.

Wij raden de volgende instelling aan:
Zomerwissel: Van 1 april tm 30 september
Winterwissel: Van 1 oktober tm 15 maart

(U kunt uw gewenste instelling doorgeven aan onze support afdeling)
 

U kunt nu ook transportlabels printen


Naast de bandenlabels kunt u nu ook transportlabels printen. De transportlabel bevat meer informatie zoals de vestiging waar gewisseld wordt, datum van de wisselafspraak, transportdatum en opslag locatie. 



Indien u een bandenlabel meerdere wissels gebruikt,  heeft de transportlabel geen toegevoegde waarde voor u als dealer.  Indien u per wissel een andere label print, kunt u door de transportlabel te printen het logistieke proces ondersteunen doordat u op de transportlabel kunt zien wanneer de wissel afspraak plaatsvindt en op welke vestiging. 
 
 
Kenteken nog aan te passen voordat label geprint is

Indien u een nieuw bandencontract aanmaakt en het kenteken is nog niet bekend, of niet correct, kunt u deze nog aanpassen totdat de bandenlabel geprint is. Nadat deze één keer geprint is, is dit niet meer aan te passen en "bevriest" het kenteken.
 
Overige verbeteringen

Er zijn een aantal verbeteringen aangebracht op de bandenmodule in Syntec:
  • Indien het een prive opslag betreft, wordt deze niet meer meegenomen op de transportlijst.
  • U kunt nu direct bandenlabels en contracten printen vanuit de overzichten bandenopslag --> verhuur/prive/demo. 
     
  • Per samenstelling/locatie kunt u nu een max ingeven. Dit is een instelling, die u zal waarschuwen als het aantal sets per locatie wordt overschreden. Deze instelling staat standaard niet aan, maar kunt u laten activeren door onze support desk.
  • Op de prints van locatie en bandenlabel kunt u naast de barcode nu ook het nummer/code vinden zodat u deze evt handmatig kan intikken als het scannen niet lukt.
  • Printers worden nu gegroepeerd in de profielmanager APP, eerst ziet u uw eigen vestigingen, en de printers van andere vestigingen worden onderaan ook getoond. (Let op: dit is een instelling, standaard ziet u enkel de printers op uw eigen vestiging, u kunt deze instelling activeren via onze support afdeling) Zie afbeelding hieronder:


 
 
Middels deze mail houden we u op de hoogte van de laatste updates m.b.t. Syntec. De belangrijkste informatie is in deze email beschreven. Heeft u nog vragen, kunt u altijd contact opnemen met onze support desk.

Heeft u deze nieuwsbrief ontvangen van uw collega?
Wij zien dat onze nieuwsbrief vaak wordt doorgestuurd naar andere collega's.
Indien u voortaan zelf de nieuwsbrief wilt ontvangen, stuur dan een email naar "support@syntec-it.nl"  met in het onderwerp: "ik wil graag de nieuwsbrief ontvangen."

Met vriendelijke groet,

Syntec-IT namens Pon Dealer

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00