Opvolgen aftersalesfunnel-lead

Laatste update: 30-07-2024 17:14

Werkinstructie: Hoe worden aftersales leads opgevolgd?

De aftersalesfunnel inbox is te vinden onder aftersalesfunnel --> inbox

Uitleg Aftersalesfunnel formulier

Zie hieronder de uitleg van het salesfunnel formulier met in de tekst cijfers die terugkomen in het voorbeeld

Indien de aftersaleslead geen afspraak in de toekomst heeft wordt deze zichtbaar in de aftersalesfunnel inbox en kan deze toegewezen (1) worden aan een service adviseur (of groep) om op te volgen via "toegewezen aan." (Zie configuratie indien u niet kunt toewijzen aan de gewenste persoon.) Na het toewijzen ontvangt diegene aan wie de lead is toegewezen een melding hiervan per e-mail. 

Net als in de salesfunnel inbox, kunt u ook hier de klant koppelen, indien Syntec deze niet automatisch heeft gekoppeld onder "Klant CRM koppeling" (2)

U kunt vanuit het aftersalesfunnel formulier het originele bericht lezen (3)

U kunt in de notities direct relevante informatie vinden (4)

U kunt ervoor kiezen om direct vanuit de lead een pre-werkorder aan te maken via de knop "WO- aanmaken" maar indien de lead wordt toegewezen, zal deze een "To Do"  genereren zodat de de service adviseur dit kan afhandelen.

Er wordt dan een To Do aangemaakt met als type “AS-LEAD”.

Vanuit deze "To Do" kan ook direct de lead geopend worden.

Na het aanmaken van de werkorder kunt u de lead direct sluiten en een sluitreden geven. De "To Do" wordt ook automatisch gesloten. Indien de klant geen werkplaatsafspraak wenst, kan de lead ook afgesloten worden met een andere sluitreden.

De terugkoppeling van de lead richting PON/Salesforce zal automatisch door Syntec worden verwerkt.

Algemene opmerkingen:

Let bij het opvolgen van aftersales Mind leads altijd goed op dat er goed gekeken is in de bekende systemen of de auto inderdaad voor onderhoud moet komen (en welke interval) en of de berijder/eigenaar niet al elders in onderhoud is. De toewijzing van deze leads gebeurt aan de hand van de voorkeursdealer die de klant in zijn app heeft ingesteld. Het kan zijn dat de klant de laatste keer elders in onderhoud is geweest, of dit nu elders wilt doen.  

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00