Voor de afdeling garantie zijn verschillende zaken verwerkt in de digitale werkorder. Dit maakt het voor de garantieafdeling eenvoudiger en sneller om een claim in te dienen.
1. Garantie WO actie vereist
In deze pagina worden de werkorders weergeven waarvoor garantie acties vereist voor open staan. |
|
Let allereerst op dat u onder het tandwieletje de juiste vestiging(en) en werkorders heeft geselecteerd. | ![]() |
In de filter balk kunt u filteren op vestigingen, werkplaatsen en/of merken. | ![]() |
Zodra u één van de werkorders aanklikt, opent deze. Bovenin de werkorder kunt u dan klikken op 'Neem garantie in behandeling'. | ![]() |
Garantie tabblad | |
Vervolgens kunt u het tabblad 'Garantie' selecteren om de relevante garantie informatie te vinden. | ![]() |
In dit tabblad onder het kopje ‘Algemeen’ is de laatste klokdatum inclusief monteur te zien + het vinkje wat magazijn kan zetten zodra garantie-onderdelen zijn ingeleverd. | |
Hieronder zijn de garantietaken zichtbaar. Dit zijn de taken waarbij garantie is geselecteerd. In de klacht zelf is een tabel zichtbaar met het DISS nummer, de TPI, het claim type, het schadenummer en het schadetype. Hiernaast zowel leeg als volledig gevuld weergeven. |
|
Wat betreft de claim soort: Zodra hier op geklikt wordt, verschijnt er een keuzelijstje met de verschillende claimsoorten (incl. kleuren). Zie foto hiernaast als voorbeeld. U kunt de claimsoorten zelf instellen via ‘Systeem > automotive > Claimtype. U kunt zelf bepalen welke types u toevoegt en welke kleur ze krijgen. |
![]() |
In het garantietabbald is ook de PON Garantie ChatBot geïntegreerd. Hier kunnen garantie gerelateerde vragen gesteld worden aan de ChatBot. Let op, deze chatbot zal eerst in pilot gaan bij een paar dealers, het kan dus zijn dat u deze nog niet ziet.
|
|
Garantie in PDF | |
In het tabblad 'Historie' is de mogelijkheid om een PDF te genereren. | ![]() |
Klik op 'Maak PDF'. | ![]() |
Er opent een nieuw tabblad met daarin een PDF van de betreffende WO. Hierin is relevante informatie te vinden wat betreft kloktijden, maar bijvoorbeeld ook handtekeningen. Helemaal onderaan is een kopje genaamd 'Garantie'. Hier wordt de relevante informatie vanuit het tabblad 'Garantie' nogmaals weergeven. | |
De garantie actie kunt u weer afronden door op 'Voltooi garantie' te klikken. Deze WO zal dan nu ook uit uw overzicht verdwijnen. | ![]() |