KCC-Tool

Laatste update: 02-09-2020 17:17

Doel van de module

De KCC module heeft als doel het proces voor het maken van werkplaatsafspraken voor klanten, en aanmaken van werkorders zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk te laten verlopen.

Doordat Syntec de relevante klant- en auto informatie direct in beeld heeft, gecombineerd met de werkplaatsplanning vanuit Plan-IT kan snel en gemakkelijk een werkplaatsreservering/pre-werkorder (aan)gemaakt worden.

Deze kan vervolgens verwerkt worden door de service adviseur door de werkorder aan te maken in autoline.

Tevens genereert de KCC tool (na) bellijsten naar aanleiding van de Syntec CM module zoals APK mailings, etc.


Proces werkplaats reserveringen / pre-werkorders

Via de Syntec KCC-Tool kunnen werkplaats afspraken efficiënt ingepland en afgewikkeld worden. Dit werkt als volgt:

  1. Klant belt op om afspraak te maken, en indien de telefooncentrale is gekoppeld wordt automatisch de Syntec klantkaart geopend, de klant kan natuurlijk ook handmatig opgezocht worden via klant/auto zoeken. Vanuit de klantkaart wordt de betreffende auto gekozen. 
  2. Receptie of KCC neemt de klantwensen door, noteert de gewenste werkzaamheden en bekijken beschikbaarheid voor de werkplaatsafspraak (Door middel van koppeling met Plan-IT wordt beschikbaarheid weergeven in Syntec.) Ook alle overige wensen worden genoteerd.
  3. Afspraak wordt bevestigd en vastgelegd in Syntec (pre-werkorder) en Syntec maakt automatisch reservering in Plan-IT aan.
  4. Service adviseur werkt alle werkplaatsreserveringen verder af door werkorders aan te maken in Autoline. 

(na) Bellijsten

  • Bellijsten

        


Bellijsten
Hier vindt u de bellijsten voor uw KCC om na te bellen.

Wanneer een mailing via Syntec wordt verstuurd, kan aangegeven worden of de records nagebeld moeten worden. Als dit gewenst is, moet in de planning een vinkje worden gezet bij 'nabellen'. Na het versturen van de mailing maakt Syntec dan automatisch een bellijst aan bij KCC.

Voorbeeld APK - automatische mailing
U verzendt via SyntecCM bijvoorbeeld wekelijks de APK mailing. Syntec verstuurt de mailing en plaats de records bij KCC in het APK-mapje. Wanneer de klant n.a.v. de mailing een afspraak plant, dan valt deze automatisch uit de lijst. Syntec controleert elk uur in Autoline of er een afspraak is gemaakt op dit kenteken. De klanten die nog géén afspraak hebben gemaakt, blijven in de nabellijst staan. Met het KCC kan worden afgesproken om bijvoorbeeld 2 weken na verzenddatum mailing te starten met nabellen.

In het formulier van de nabellijst zijn velden opgenomen om de belhistorie vast te leggen. 

Eénmalige mailings
Ook bij éénmalige mailings kan per mailing worden aangegeven of de records in de nabelmap moeten worden geplaatst. 

Banden mailing
Wanneer u gebruikmaakt van de banden-module, dan kunnen ook deze records na de e-DM in de nabelmap worden geplaatst. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00