Procesuitleg Mobiliteit

Laatste update: 19-06-2020 13:05

Procesuitleg Mobiliteit

Doel van de mobiliteitsmodule is het vereenvoudigen en digitaliseren van het werkproces mbt mobiliteit. Het gaat dan om zowel het vastleggen van- en efficiëntere afhandeling van mobiliteitsclaims.

Door een mobiele APP voor op de tablet/Ipad voor het registreren van de mobiliteitsmelding, en efficiënte verdere afhandeling in Syntec kunt u met de Syntec Mobiliteits Module uw mobiliteitsmeldingen en claims snel en gemakkelijker afhandelen.
 

Tevens zorgt het gebruik van de Syntec Mobiliteits Module ervoor dat u geen meldingen/kosten kan vergeten om te claimen.

 

Stap 1 - registreren van de mobiliteitsmelding

Middels een mobiele APP registreert u een mobiliteitsmelding, en kunt u deze verder aanvullen en oproepen tijdens het mobiliteitsproces.

De mobiliteitsmelding blijft per monteur zichtbaar en wordt automatisch opgeslagen/ge-update. Zo kunt u de mobiliteitsmelding continue gemakkelijk aanvullen.

Stap 2 - controleren en aanvullen van de melding

Na het indienen van de claim komt deze in Syntec om vervolgens vanaf hier verder:

- De meldingen te bekijken en evt aan te vullen, gegevens aan te passen.

- PDF te downloaden van de claim.

- Bijlages te bekijken zoals foto's die gemaakt zijn

Stap 3 - Doorsturen van de melding naar ANWB

Vervolgens kan de mobiliteitsmelding verstuurd worden naar de ANWB alarmcentrale (voorheen formdesk formulier)

 

Indien dit succesvol wordt verwerkt wordt het dossiernummer en opdrachtnummer automatisch uitgelezen en ingevuld in Syntec.

Let op dat dit enkel werkt als u het correcte email adres heeft doorgegeven aan de ANWB. Syntec genereert dit email adres voor u, en u kunt deze opvragen en doorgeven aan de ANWB. Zie hiervoor ook onze kennisbank, onder mobiliteit, inrichting mobiliteits module.

 

Stap 4 - afhandeling van de claim

Als de auto gerepareerd is, kan de factuur opgemaakt worden. U kunt hiervoor gebruik maken van de gegevens uit Syntec zoals dagdeel,  extra gereden kilometers, inzet huurauto, etc.  Zo bent u er zeker van dat u geen melding vergeet, en geen kosten vergeet te claimen.

Vervolgens kan de garantiespecialist de claim indienen in “SAGA” aan de hand van alle gegevens in Syntec.

Na het afhandelen van de claim, kunt u het vinkje bij “afgesloten” zetten.

 

De claim verdwijnt dan naar “totaal meldingen” wat als een archief dient van al uw meldingen.

 

PS: Syntec checkt automatisch bij aanmaken van mobiliteitsmelding of er een openstaande recall voor betreffende voertuig is. (indien chassisnummer volledig is ingevuld)

Hieronder vindt u een instructievideo van de werking van de Syntec Mobiliteits APP:

Hieronder vindt u een instructievideo van de verdere afhandeling van de mobiliteitsmelding in Syntec:

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00